Sunday, May 26, 2019

Portugal Cup road #4 ITT , #5 road race


Laupäeval võtsin osa kahest viimasest Portugali maantee karikasarjast. Tiimiga diil aasta alguses oli, vaatame, kuidas kalendrisse mahub ja samuti , et mul oli treenimiseks oma vana rattafirma ratas, et sellega ma starti ei lähe. Vahepeal sain vana ratta maha müüdud ja selle eest uue osta, ei miskit võistlusratas, aga treenimiseks hea partner. Kui siis tiim kutsus kaasa tegema, mõtlesin et ok, vaatame mis teha annab. Pühapäeval nagu teada valimistepäev (eestlasena hea e-hääletasin juba ammu), siis kalendrisse planeeritud kahe päeva asemel, tehti asi ära ühe päevaga, mis tähendas, et lühendati ka distantse, mis mulle sobis.

Reede pärastlõunal jõudsin kohale ja vaatasime autoga rajad üle, mis kohe silma jäi oli palju munakivi, sellist vana aegset piklikke ümaraid, kui uut ruudukujulisi. Ma olen muidugi see, kes maanteel alati trennides proovib teha ringe, nii et munakivi võimalikult vähe, seega ei olnud vaimustuses.
Hommikul 6,4km eraldistart. Pole kunagi eraldistardid meeldinud, aga tegin mis suutsin ja kuna nii lühike, siis polnud hullu, samuti oli rada vahelduv, alguses munakal, siis asfaldil siis munakal ülesse, siis kiirelt asfaldil alla ja viimased kaks kilomeetrit jälle munakal kiire alla mägi. Hea meel oli kolmanda koha üle, sai ikkagi poodiumile minna enda pingutuse eest!
Pärast lõunal 5 ringi rajal, mis oli natuke pikendatud eraldistardi ring (11,7). Kella kolme ajal korralikult küttis päike meie selgasid seal stardi ootel . Esimene ring, arvan, et enamusele oli üllatuseks üks lisa munakivi mägi, see ehk oligi kõige raskem ringil, olime just lõpetanud ühe munakivilõigu küla vahel ja mõtlesin oh nüüd asfaldil, kui äkki keerasime vasakule üles, mis kõik „mõnus“ ebaühtlane munakas, hiljem kui tasaseks läks oli liiva ka mõnusalt juures. Ja teine pool rajast siis pigem allamäge, kus suure hooga asfaldilt läks üle munakiviks, et kõik hüppasid ja rattad tegid jubedaid hääli põrutades, osadel sõitjatel nägin ka ketti maha viskamas. Juba teise ringi lõpuks oli mul jook otsas ja kurk kuivas, nii et keel jäi suulaele kinni. Eelneval ringil olin näinud, kus meie joogiandja seisab ja proovisin kätte saada, kuid põrutaval munakivil, ei suutnud pudelist korralikult kinni haarata ja nii ma seal olin ilma joogita, keel suulael kinni. Proovisin meie autot rahulikematel hetkedel tagant kutsuda, aga ei õnnestunud (hiljem kuulsin, et nad olid vahepeal üritanud, aga kuna siis oli rohkem aktsiooni pundis, ei vaadanud ma isegi taha), õnneks sain ühe tavalise veepudeli raja äärest, et kaks korralikku suutäis sain leevenduseks. Samuti oli grupis palju madistamist, eliidi sõitjates oli kaks tiimi kolme sõitjaga, kes ikka vaheldumisi litreid panid, kuna mul kedagi abis ei olnud, siis pidin lihtsalt ära ootame, et kinni saadaks ja tugevamate sõitjate litritega proovisin kaasa minna, et kui peaks juhtuma, et ongi minek. Neljanda ringi alguses läksin kohe pundi ette, et oleks aega rahulikult pudel kätte saada, saingi kindlalt pudeli kätte. Meie eliiti jäi 9 punt, kolm ja kolm tiimidest ja kolm indiviidi. Kuna ringi lõpp allamäge , siis panin plaani, et kui punt jõuab siia ühes tükis, siis istun tuules, ja proovin viimasel sirgel. Kuigi tulistamisi oli, siis ikkagi jõudsime kõik koos viimasele laskumisele. Kui hakkas munakivi, siis seal veel parandasin natuke kohta ja poolteist kilta enne lõppu istusin kolmandal positsioonil. Enne viimast kurvi spurtis üks indiviid vasakult, mul oligi plaan sisekurviga lõigata, et ühe võrra positsiooni parandada, kurvis oli paras jama, mul tahtis veel üks veel seest poolt minna, loomulikult ma talle ruumi ei jätnud, väljaspoolt minejad olid omadega jännis, see kes vasakult oli spurtinud ei mahtunud ära ja kolin, ma ei näinud, kuid kuulsin et oli mats ja jäigi finishi sirge, polnud mul midagi teha, kui esimesena minna, kuna kurv oli mul kiireim olnud, pedaal vastu maad hakates välja väntama. Minu jaoks oli natuke pikk sprint, üle 200m ja lõpuks jäigi pool jooksu liiga pikaks. Kahju. Oleks tahtnud ikkagi võita. Aga tean, et sõitsin hea sõidu ja taktikaliselt targalt.
Kuna sellega oligi selle aasta Portugali maantee karikasari läbi, siis olid ka kokkuvõtte poodiumid. Ma olin superüllatunud ja kergelt skeptiline, kas ikka said õiged arvud, neil kokku löödud, aga jah selle üle päeva, kahe võistlusega, sain veel kokkuvõtte kolmanda koha! Super!
Aitäh kõigile toetajatele ja kaasaelajatele, oli jälle üks tore nädalavahetus poodiumite vallutamistega!















On Saturday I participated in the last two races of Portugal Cup on the road. I had deal with my team that will see how the races go to calendar and also that I will not race if I still have the old bike. During spring I got my old bike sold and bought from that a new one, not really race bike, but good training partner. And so if the team invited me to go race, I thought ok lets see what might happen. As Sunday is election day (as Estonian I already e-elected days ago), then the races were changed to one day, and that meant also shorter races, for me was better.
On Friday afternoon went to check the courses in car, noticed right away that we have a lot of cobbles stones, those old type rectangular and round edges and new type more sharp and cubes. I am of course the type that always avoids cobble stone section even when I choose my training rides, so I wasn’t impressed with the cobbles.
Morning 6,4km individual time trial. As I have never liked time trial, it was good it was short and course was very up and down and cobbles and not, first part more up and last part down ending with 2 kilometers of cobbles. I did my best and was very happy that my effort awarded me to step up to the podiums 3rd place!
Afternoon we had 5 laps on prolonged course of the time trial (11,7). Around 15 waiting for the start the sun was hot on our backs. On the first lap, I guess to almost everyone´s surprise, just when we had finished going through a village of cobbles and set out to asphalt, we turned left and one more cobble stone section appeared, “nice” uneven cobbles uphill, probably the hardest climb of the course, when it flattened out we had some good patches of sand as well. And after the last part of the course was mostly downhill, when it went for the last 2km we entered cobbles with high speed, all jumped and bikes were making terrible noise, saw some girls had trouble the chain jumping off. By the end of the second lap I had finished my drink as I had seen where my team was besides the course I set out to take a new bottle, but cobble stones made my hands shake and I lost the bottle. I had already my tongue stick onto the ceiling of the mouth, and there I was without now drink and no team mates to ask for it. I tried to call for our car at calmer times, but with no luck (after I heard they had tried to come up, but then the punch was more active and I didn’t even look behind), luckily I got to grab one normal water bottle from one and got at least two sips of water. There was lot going on in the race as well, elite riders we had two teams with 3 riders and they were attacking constantly, as I had no one to help, so I just had to sit through and also went with the stronger ones when they set off. Beginning of next lap I went front of the group to have more time to get the bottle, I got it securely. Our elite bunch had total of 9 riders, 3 and 3 from teams and then 3 individuals. As the last part of the course was downhill, then I made my plan, if the bunch arrives together, I will sit behind until the finish straight and try to sprint out. Although there were many attacks none lasted and we were all 9 getting to the last down. When started to cobbles stones, I got nice third position, and thought to improve it by one in the last corner. Before the last corner one sprinted from the left, I had planned to cut from inside on the right, one even wanted to cut more inside, but I didn’t give her space. The corner was a mess for the outside riders, I heard someone crash, as I had the best corner I ended up first to the long finish straight, more than 200m, so I had to sprint out already, I gave my all but it was just a bit too long for me, half wheel. Bummer. I wanted to win. But I know I made a good race and tactically smart one.
As with these races the Portugal Cup on the road ended and they had also the final podiums. I was super surprised and a bit skeptical if the numbers were summed right, but yes with this one day and two races I got the overall 3rd place! Super!
Thank you all my supporters and cheerers, it was once again a nice weekend with conquering the podiums!




No comments:

Post a Comment