Et siis enDURO!
Olen nagu läbiklopitud,
kõik lihased on haiged ja keha väsinud, mis väsinud.
See on see endurojärgne
hommik.
Aga alustan siis
algusest, teisipäeval reisisin Eestist tagasi Portugali, kolmapäeva
pärastlõunal alustasin oma autosõitu Püreneedesse, seekord võtsin 1000km reisi
täitsa üksi ette. Et end enne võistlust mitte liiast väsitada, tegin reisi
kahes osas, jätkasin oma sõitu neljapäeva hommikul.
Kohale jõudes tervitas
mind korralik leitsak, elasin kohe Castejon de Sos kesklinnasüdames ühes
hostelis, merepinna kõrgus all orus oli juba peaaegu 1000m peal. Kuna eelnevalt
olen tundnud, et parim variant uusi radasid enne võistlust tundma õppida on
need kaks korda läbi sõita kui võimalik, siis otsustasin, et neljapäeva
õhtupoolikul teen siis esimese lõigu (tükkaega olen mõelnud, et peaksin lõpuks portugalikeelse
PEC ära vahetama, kui ei ole seda õiget vastet leidnud, kui inglise keelest
otse tõlkida, siis jääks nagu etapp, aga etapp jätab mulle sellise teise maigu
suhu, siis vaatasin motoenduros kasutatavaid sõnud ja katse on ka nagu teine
värk, teen siis nii et mina räägin lõikudest, need on siis need osad rajast,
mille stardiaeg on etteantud ja pead seal õigel ajal olema või saad ajatrahvi,
ning päeva lõpuks liidetakse lõikude ajad kokku ja saab selgeks teha, kes on
olnud kõige kiirem), kuhu kõige pikem tõus, et siis laupäeval kohustuslikus
trennis saaks teha need 2,3,4. lõigud, et oleks vähem väsitamist ja reedel
plaanis kõik läbi teha. Kuigi eelmisel aastal oli ka siin Big Ride osavõistlus,
siis seekord kulges võistlustrass hoopis teise mäe peal.
Neljapäeval siis rajale
minnes kohtasin seal kahte sõitjat, kes ka läksid rajale, kui uurisin, et
millisele nad lähevad (3,4) ja kuuldes et ma kavatsen minna 1. lõiku sõitma,
siis soovisid edu ja mainisid et mingi 2 – 2,5 h tõus ootab mind ees. Mõtlesin,
et ah mis te nüüd, kindlasti ei lähe nii kaua aega, aga vot läks! Algus läks
päris järsult üles, kuid oli ka laugemaid kohti, siis oli kergem tõus, koos
mõne kerge laugega, siis viimane tund aega oli sellist ühtlast tõusu, ilma
puhkekohtadeta, seal hakkasin juba väsima ja tundsin et reisimistest ei ole
just kõige värskem tunne. Vahepeal juba mõtlesin, et kas olen ikka õigel teel,
et linte polnud juba ammu näinud, siis lõpuks oli vastasnõlval näha 1.lõigu
linte, aga sinna läks veel oma 15 minutit tõusu enne kui stardipaika jõudsin.
Seega korralik pingutus enne kui päris võistlus veel peale hakkab!
Lõik 1 – minu lemmik
nendest neljast, selline kiire, sujuv, palju ka selliseid kriutski kohti,
esimene pool rajast pigem rohumaal, teine pool metsas, kive ka piisavalt. Vt.
videot ;)
Reedel siis plaanisin
teha kõik läbi, alguses mõtlesin et teen 2,3,4 ja siis hiljem õhtul 1, kuid
otsustasin sõidu käigus ümber, et kaks korda ei taha end puhkeasendist välja
ajada ja tegin kõik jutti.
Lõik 2 – algus sama mõnus
ja sujuv, kuid võistluskäigus sai ikka selgeks et päris palju pidi ka pedaali
andma, viimane osa kivine ja siis juba käed andsid tunda, et päris raske saab
olema, peale 1500m+ mis juba jalgades.
Lõik 3 – väga , kohe väga
palju pedaalimist, alguses ka selline 20 m põks ülesmäge, hiljem veel lauget
osa.
Lõik 4 – palju järske
tagasipöördeid, hästi palju ülakeha tööd, kus pidevalt pidurid blokis, reedel
olin kohe väga väsinud ja panin ka seal külje maha, kuna ei suutnud enam ratast
valitseda.
Reede õhtuks olin nii
väsinud, hakkasin oma plaanis kahtlema, et kas oli tark tegu, et kõik lõigud
kaks korda enne läbi sõita, laupäeval olid 4st lõigust 3 kohustuslikud teha.
Laupäeval kohe hommikul
rajale, et vältida kuumust, mis reedel mind päeva käigus ikka päris valusalt
küpsetas, väsinud olla, kuid nüüd oli terve pärastlõuna puhkamiseks.
Ja pühapäeval hommikul
8:06:40 start. Õhk oli mõnusalt jahe. Trennides olin endale sellised
ajavõtukohad kindlaks määranud, et oleks tugipunktid, et kust kuhu kui kaua
läheb, ühte osa rajast sõitsime koguni kolmel korral, kus tõus kattus minnes
1,2,3-le lõigule.
Ega väga palju aega
niisama olemiseks ei olnud, täpselt nii et sain padjad uuesti kiivrisse,
põlvekaitsmed jalga, korra hinge tõmmata ja rajalõigu pealiskaudselt läbi
mõelda, mõned kohad olin kindlamalt mällu talletatud, et mitte liiga puusse
panna.
Lõik 1 – kuna see oli mu
lemmik, siis läksin nautima ja seda kiirelt ja sujuvalt :D Juba suht alguses
jõudsin Miriamile järgi, olin ise nii üllatunud, et kuidas ma olin temast nii
palju kiirem seal üleval olnud (meie vahel 20sekundit stardis), ta läks täpselt
sellises tempos, et paras vaid mõnes kohas tundsin, et oleks tahtnud kiirem
olla, aga kuna kõik singlil siis ei hakanud rada nõudma. Päris hea oli tema
taga teisest naistest mööduda, kes ette jäid, nad võtsid kõik kohe raja kõrvale
ilma ,et ta ühtegi sekundit oleks kaotanud, hiljem teises lõigus oli kohe tunda
vahet, mulle anti rada, siis kui rada natuke laiemaks jäi ja sai anda ilma ise
rajalt eest tulemata, aga noh arusaadav omad hispaanlased. Aga jah väga mõnus
oli nii seal tema tagarattas ka teistest mööda saada. Siis metsa vahel, kus
tolmu kerkis rohkem üles ja salakavalaid kive rohkem andsin natuke ruumi, et
ise ka kive märgata. Möödusime Marketast, kui tal just maakontakt oli, kuid
Miriamgi tundis kuklas koguaeg minu hingamist ja hakkas lõpupoole vigu tegema,
et keha juba väsinud ka, ega mulgi kerge ei olnud, ühes kivises kohas pani
korraliku käna maha ja sain temast sealt mööda ja paarikümne meetri pärast
oligi lõik läbi.
Siis oli lõikude vaheline
kõige raskem osa, palju rattalükkamist kivisel singlil ja ajaliselt polnud
palju aega. Jõudes siis 2.lõiku oli meil juba 1500m+ tehtud, mis andis tunda ja
mitu tundi kehas.
Lõik 2 – üllatusin kuivõrd
palju oli treeningutest erinevalt vaja pedaalida, samas oli mitu kohta sellist
oo see oli lahe kiviületus, selline enda üle uhke olemist ka, viimane osa
kividel rappumist, proovisin sinna jätta energiat, et suudaks ratast
kontrollida, sain hakkama.
Siis veel viimane järsk
tõus üles ja nüüd olid tõusudega kõik, rajal oli olnud juba üle 5 tunni ja keha
tahtis juba puhata, aga veel oli ju kaks lõiku! Seal enne 3.lõiku oli tunda
kuidas kütab, samas olid tekkinud äikesepilved, mis vahepeal ähvardavalt
müristasid.
Lõik 3 – tõusunukil panin
ees väiksele, et kindlalt üles saada ja kett tuli maha, hüppasin siis rattalt,
panin keti peale ja tagasi peale, aga kuna pedaalimist oli ka peale tõusu, sain
Miriami enne ühtesid kiviseid kurve kätte ja möödusin, kividel sain kätte
Marketa, kes pani just külili ühel kivil, ratas oli täpselt ees minu
trajektooril, võtsin siis teise trajektoori, kuid see viis otse kivisse ja
äärepealt oleks üle pannud, kuid õnneks pääsesin vaid jalaväljavõtmisega ja
olin jälle rattal. Siis veel laugel kannatamist ja lõik sai läbi, teadsin, et
võitsin seal päris parajalt aega.
Veel viimane osa
4.lõiguni. Plaan oli seal rahulikult võtta ja kuna keha oli juba läbi, siis
mitte üle panna kuskil, päris mõned tagasipöörded olin kindlalt aeglasem kui
trennis, kuid siis olin ju värskem. Endale üllatusena enne viimaseid kurve
nägin eemal Miriami, see tähendas olin talle lähemale saanud ja siis oligi
finish käes! Teadsin ilma aegu teadmata, et olin võitnud ja see tähendas ka
karikasarja üldvõitu! Juhuuuuuuu!! Jesssss!!! :D
Nii hea, see andis ka
lisajõudu, et autoreis peale poodiumi ette võtta ja öösel jõudsin tagasi koju.
Suur aitäh kõigile
kaasaelajatele ja toetajatele ja sulle, kes sa selle kõige läbi viitsisid
lugeda :P
Lõik 1 / Stage 1 Lõik 2 / Stage 2 Lõik 3 /Stage 3 Lõik 4 / Stage 4
võistlusgraafik / race day graphics
nende päevadega seal sai enduro rattaga ronitud 6009m+ mida on ikka palju, aga sama palju sai ka alla sõidetud :D
with these days on enduro bike I climbed 6009m+ which is a lot, but at the same time I got to ride down as much :D
tõus 1.lõiku (võistlusel oli veel paar km mööda jõe äärt) / climb to stage 1 (on race day had more couple km besides the river side)
õnnelikult üleval / happily on top
hehe nii lahe laskumine oli / hhehe that was so cool downhill
üks lemmik kohti tõusul / one of the favorite spots on climb
kas linte märkad? või kahte sõitjat? / can you spot the course markings? and two riders?
väike zoom siis :P / little zoom for you :P
õnnelikult finishis / happily at finish
rohkem kui 6,5h rattaga / more than 6,5h with the bike
hehehe
ei ole just kergesti ligipääsetav koht mööda mäekülgi / not easy to come here between the curves of the mountain
So the enDURO!
Im totally beaten up, all my muscles hurt
and body is tired as hell.
So this is morning after enduro (actually
second day isnt better).
I will start from the beginning, on Tuesday
I travelled from Estonia to Portugal, on Wednesday afternoon started my car
drive to the Pyrenees, this time I got to make it all by myself the 1000km. For
not to get too tired from the travel I made it in two parts, I continued my
drive on Thursday morning. The heat greeted me when I arrived, I lived right in
the heart of Castejon de Sos in a hostel, we were almost at 1000 m of sealevel
at the valley. I have noticed that the best to get to know new tracks are make
them twice before if possible, so I decided to make the first stage on Thursday
evening, that was with the longest climb, so that I could make Saturday the
2,3,4 to have the easiest possible before race and then to make all on Friday.
Although last year we had also Big Ride event here, then the tracks were all on
a different mountain.
Going on the track on Thursday I met two
guys going on the trails as well, I asked which ones they will do (3,4) and
when they heard I am going for the 1, then they wished me luck and mentioned
that I will have like 2-2,5h ride up. I was thinking , oh no, Im sure it wont
take that long, but it did! Start the climb was quite steep, but had some
flatter parts, then easier climb, where you had some places to also free wheel,
but then the last hour was continuous steady climb, without rest places, there
I could feel I am getting tired and not that fresh from all the trvelling. I could already start wondering if I am on the
right path as I didn’t check markings for long time, but at last I started to
see some far on a mountain side, it took me still 15min to get to the start of
the stage. So it will be a great effort before the real competition even
starts!
Stage 1 – that was my favorite from the
four, fast and smooth, still lots of tricky parts, first part more on open,
second part in the forest, lots of stones as well, check the video ;)
So on Friday the plan was to make all the
stages, first I thought to make 2,3,4 and then in the evening 1, but as I was
riding I rethought the plan and made it all in one go, not to get out of rest
more twice that day.
Stage 2 – beginning also nice, smooth, but
in race conditions it got clear that it had some good pedaling as well, last
part rocky and there the arms started to get tired, knew it will be hard after
all the 1500m+ that were in the legs.
Stage 3 – lots and I mean lots of pedaling,
just after start had one 20m steep climb as well and after more pedal on a
flatter part.
Stage 4 – very many tight switchbacks, lot
of upper body work, were the brakes were blocked, I was so tired on Friday that
I crashed there as I couldn’t handle the bike anymore.
Friday evening I was so tired, I questioned
in my plan if it was wise to make all the tracks twice but now I had made them,
as Saturday was compulsory to make 3 out of 4.
On Satruday morning early on the track not
to get the heat, which I suffered a lot during Friday, I was tired , but then I
had all afternoon to rest.
And then Sunday at 8:06;40 start. The air
was nice a cool. In trainings I had made some time points, so I knew how much
time which part of the climb will take, one part of the climb was the same for
going to 1,2,3 stage.
There was not too much time to spare , just
enough to put the pads back into the helmet, put on the knee protections, calm
from the climb, think about the stage tricky points that I had remembered to
avoid major mistakes.
Stage 1 – as it was my favorite I went to
enjoy it and I did that fast and smooth :D Quite in the beginning of the stage I
caught Miriam, which was a surprise to me, that how I had been so much faster
in the upper part (at start we had 20 sec gap), she went just in a pace that
was good, just sometimes I felt I could have been faster, but as it was all on
single I did not demand a pass. It was quite good to pass other women who got
in our way, they stepped out of the way the second Miriam had yelled pass, didn’t
lose a second to pass. On the second stage I could feel the difference how they
gave me pass, it was then when the road got a little wider, not stepping out of
the way like for her, but its understandable, they are all Spanish and stick
together.
So yes it was nice to sit in her wheel and
get pass the others so easy. In the forest were the dust came more up from her
wheel I give a little space to notice the rocks. We passed Marketa when she was
on the ground, but as Miriam had the pressure to be faster than me, she started
to make mistakes, getting tired as well, it was not easy for me neither, in one
rocky part she went totally down and I passed her, as some meters more and the
stage was over.
Then it was the hardest transition between
stages, lots of pushing the bike up on a rocky single track and didn’t have
much time to spare. Getting to the stage 2 start we had already 1500m+ in the
legs and many hours on the bike.
Stage 2- I was surprised how much more
compared to trainings I had to pedal, also had some nice rock fly overs where I
was like yes I am good, being proud of myself, then the last part shaking on
the rocks, I had tried to leave some energy for it to have enough to control
the bike and I managed.
Then the last steep climb and then it was
over with the climbs, we had been on track more than 5 h and body wanted to
rest, but we still had two stages to go! There before the stage 3 I could feel
how the sun was heating up, but at the same time had some thunder clouds up on
the sky, that were threatening.
Stage 3 – on the steep little climb I put
to the little in front to be sure I get up there and my chain dropped, jumped
off the bike, but the chain on and on the bike again, as there was pedaling after
the climb as well I passed Miriam before some rocky down sections, I caught up
with Marketa on the rocks, she was just crashing and her bike was on my line,
so I took another that went straight to a rock, I was very close to get over
the handle bar ,but saved it and got away with just a stop and getting a foot
out, then back on. More suffering on the flat part and the stage was over, I
knew there I had gained time on others quite a lot.
Last transition to stage 4. The plan was to
make the last stage easy, as the body was so tired, and it was so easy there to
make mistakes, for sure I was on some switchbacks more slow than I had been on
my training, but then I had been fresher.
I was surprised to check Miriam out in
front before the last corners, that meant I had gotten closer to her and then
the finish was there! I knew without knowing the times that I had won and that
meant also victory in the overall of the series! Jepiiiii! Yessss! :D
So good and that gave me strength to get on
with the car drive after the podium and in the night I arrived home.
Big thank you to all cheerers and
supporters and for you to had the patience to read all of it :P
Tubli oled, edu ja jaksu!
ReplyDelete