Sel nädalavahetusel sain
palju uusi kogemusi ja oli hoopis teistsugune võistlusnädalavahetus. Kodust oli
võistluspaik 500 km kaugusel, ehk täiesti lõunas, Algarves. Plaan oli sinna
jõuda reede pärastlõunal enne päikeseloojangut, et rada läbi kõndida, kuid ei
jõudnud, hoopis jõudsime hilisõhtul.
Laupäeval varakult üles
ja võistluspaika. Kuna mulle pole raja läbikõndime tavapärane ja kõik juba
hommikul hakkasid sõitma, siis ma alustasin tutvumist esimene rahuliku
läbisõitmisega. Algarves teatavasti ei ole suuri mägesid, seega ei olnud rada
ka väga järsk, oli palju hüppeid, kõige raskemaks tegi kivipuru, liiv, rada oli
väga kuiv.
Üks asi, mis mind vägagi
väsitas, oli aga transport üles. See toimus autokastides, vinnasid aga ratta
üles, ronisid ise peale ja siis nii üksteise kõrvuti istuti oma esiratta ees,
hoides ratast kukkumast, samas nii ebamugav seal serval istuda. Tee ise raputav
kruusakas ja mõni autojuht tegi ikka järske liigutusi ka.
Siis raja teisel
läbisõitmisel, kui olin valmis juba proovima kiirusega, lõin ühes esimeses
hüppes nii kõvasti esiamordi mättasse, et amordi üks kapsel lendas minema, ise
kokkupõrkest sain amordilt obaduse rinda (kehakaitsmed päästsid vigastusest),
kuid käed olid siiski nii tugevad, et suutsid mu püsti hoida. Esimene mõte oli,
kas tõesti nii lühikeseks mu nädalavahetus jäigi!
Leidsin põõsast tüki üles
ja veeresin mõõda kruusateed alla, ise üleni amordiõline.
Endal meil seda juppi ei
olnud, kuid ühest amordimehaanikute telgist sai selle jupi osta. Pool hommikut
oli juba läinud ja ma polnud veel rada õieti sõitnudki. Kui ratas jälle
töökorras kohe uuesti järjekorda, päris pikaks venisid need vahepeal, oodates
kastiautosid, neid oli umbes 7-8, võistlejaid oli aga ligi 250.
Enne lõunat sain juba
enamvähem raja selgeks, kuid ühte hüpet, mida nad krokodilliks nimetavad, ma ei
teinud, oli peale ühte kurvi ja alati tundus, et mul ei ole piisavalt kiirust,
et seda ära hüpata ja variant, et hüpe jääb lühikeseks, oleks tähendanud
kindlat matsu.
Lõunal käidud, siis olid
treeningud blokkidena, kus oli kohustuslik kaks laskumist teha, naistega blokis
olid seeniorid ja kadetid. Ma olen treeninud raskemaid hüppeid tegema kellegi
taga sõites, et kiirusetunnetuse kätte saada, lootsin et ühe sõbraga, seenior
Andre klubist, saan nii oma krokodilli hüppe ka tehtud, kuid tolmu oli nii
palju õhus taga sõites, et pidi lihtsalt suuremat vahet jätma, ja ikka jäi
tegemata. Peale oma kahte kohustuslikku
treeningsõitu rohkem ei teinud, kuna tundsin et keha on juba väga väsinud.
Vaatasin hoopis ühe sõbra
kiivrikaamera videot ja õppisin, et enne krokodilli kurvis on võimalik ka teist
trajektoori minna.
Pühapäeva hommikul treeningsõidul
läbisin kurvi küll nii, kuid seda hüpet veel ei teinud, jätsin selle
võistluseks, tundsin end enamvähem, keha oli küll juba läbiklopitud tundega,
kuid jõudu veel jätkus.
Kvalifikatsioonil väga
närvi ei olnud sees, mõned liivased kurvid ei tulnud just kõige paremini välja,
kuid kõik hüpped said tehtud, ka krokodilli oma, ja püsti jäin ka. Aeg
3min23sek.
See asetas mind
neljandaks naiseks, teadsin et hetkel veel esimesele kahele vastu ei saaks,
kuid kolmas oli ehk võimalik, enne finaali oli ka ikka ärevust sees, mõte
sellest et iga kurv, iga liigutus, et iga sekund loeb, see lisab ikka
korralikult pinget. Tuul oli tõusnud ja lootsin vaid et mitte nii palju, et
pikemaid hüppeid segada.
Tundsin, et finaalis
tulid paljud kurvid paremini välja ja finishisirgele jõudes olin rahul, siis
aga aega nähes 3min25sek oli pettumus, eks tõusnud vastutuul oli ka üks põhjuseid.
Minu järel kolmanda koha naine aga ühes liivases kruvis pani matsu ja minu aeg
oli kolmandat kohta väärt.
Olin (olen) oma
nädalavahetusega väga rahul, vaid mõned kuud harjutades dh rattal, tean, et
olen teinud suuri edusamme ja nii palju on veel õppida ja harjutada ja see kõik
annab lisaboonust mind eesootavatele xco ja enduro võistlustele !
Aitäh kõigile toetajatele
ja kaasaelajatele! Päikest!
Past weekend brought me so many new
experiences and it was so different race weekend. From home the race was 500 km
away, totally in south, in Algarve. The plan was to arrive there Friday
afternoon before the sunset to walk the track, but we didn’t make it, we
arrived late in the night.
Early up on Saturday and to the race place.
As I am not used to track walks and all started to ride already in the morning,
then I started to get to know the track by first easy, slow ride down. As in
Algarve there are no big mountains, then also this track was not steep, there
were many jumps, the hardest was the loose ground, sand, the track was very
dry.
One thing that fatigued me quite a lot was
the drives up. It was on the trucks, so you needed to lift the bike to the back
of the truck, get up yourself and so the files of bicycles with the riders
sitting in front of the front wheel, securing the bike and trying to hold on to
the truck. The road was lumpy offroad and some drivers made some sharp
movements occasionally.
Then on my second run, when I was ready to
try with some more speed, in one of the first jumps I hit the front wheel so
hard on a pump, that my right side suspension cap flew into pieces, I got a
hard hit from the suspension to my chest (the body armour saved me), but
luckily my arms were strong enough to keep me upright. First thought was, is
really my weekend already ended!
I found the piece in the bushes and rolled
down besides the track all covered in suspension oil.
We didn’t have the piece, but one suspension
mechanics tent sold it. Half the morning was already over and I hadn’t yet rode
the course well. When the bike was in order again, I went straight for the
line, to get up there were about 7-8 trucks and racers about 250.
Before lunch I learned the track more or
less, I didn’t do one jump, that they call crocodile, it was after a tight
curve and always I felt I don’t have enough speed to make it, and if to be too
short in the flight it would have meant a bad crash.
After lunch the trainings were in blocks,
were mandatory was to make two runs, with women in the block were senior and
cadets. As I have practiced to make bigger jumps riding after someone to get
the sense of speed needed, then I hoped I can do that with the crocodile with a
senior I know from Andre club. But there was so much dust in the air riding
just after, so it did not work and I did not still make it. After the two mandatory
runs I decided to rest, I felt my body very tired.
I got to check one friend´s helmet cam and
I checked a new line making in the curve before crocodile.
On Sunday morning practice line I made the
curve different, didn’t make the jump, but now felt comfortable with the exit
of the turn to get speed.
In qualify I didn’t have too much race
nerves, some sandy turns didn’t go very well, but made all the jumps, also the
crocodile, and didn’t crash. Time 3min23sec.
That put me in fourth position in the women,
I acknowledged that I am not yet good enough to challenge to first two, but
third was a possibility. Before final I was more nervous, knowing that every
move, every corner, every second counts, that adds a lot of pressure. The wind
was getting stronger, I just hoped it don’t make longer jumps complicated.
I felt that in the final I got some turns
better and arriving to the finish line I was happy, but then checking the time,
3min25sec, was a disappointment, the wind might have influence it too. The qualify
third woman crashed in one sandy corner and in the end my time was worth third
place.
I was (am) very happy with my weekend,
after some months training also on dh bike, I know I have made great
improvements and I have so much to learn and practice, and it all gives me
extra bonus for upcoming xco and endure races!
I thank all my supporters and cheerers!
No comments:
Post a Comment