Monday, April 8, 2013

BTT Enduro Vodafone

Taaskord midagi uut. Kavatsesin see nädalalõpp teha kaasa portugali maantee karikasarja etapil juhul, kui see toimub Portugali põhjaosas, kui sain teada, et see on lõunas, siis hoopis tuli võimalus kaasa teda Enduro sõidul, mis ei olnud kodust kaugel ja kuhu ka paar sõpra sõitma läks.
Laupäeval käisime laskumisi vaatamas, kogu rada läbi ei sõitnud. Enduro siis maastikusõidus selline ala, kus on mitu laskumist, mille aegade järgi pannakse paika võitja, kuid üles peavad ratturid omal jõul jõudma ja ajad on paika pandud, et mis kell sinu start mäe otsas on, kui ei jõua saad karistuseks aega juurde oma tulemusele.
Aa ja ma sain laenata enduro ratast, all oli siis Ventana El Ciclon, teenis hästi, mis sest et väga kena välja ei näe ja piisavalt trööbatud on.
Pühapäeval taheti kohal olla stardipaigas kell kaheksa, ma korraliku eestlasena tõusin kuus viisteist üles ja olin valmis kell seitse startima, tegelikkuses saime Aguedast minema kell kaheksa. Siis sain natuke kaassõitjana hinge kinni hoida, kui mööda mägiteid rallisime võistluspaika. Viis minutit enne üheksat olime kohal, minu stardiaeg oli üheksa ja kaheksa minutit. Kenasti jõudsin riided selga panna ja kiivri pähe, uswe joogikotile kinnitada dh kiivri ja stardis. Oli esimene tõus esimese laskumise starti, võtsin rahulikult, püüdsin paar eespool startijat kinni ja mäe otsa umbes 20 minutit enne minu stardiaega, vahetasin kiivri, panin sadula alla ja valmis nautima. Ei pannud endale mingit pinget naiste üldarvestuses, tahtsin lihtsalt nautida laskumisi ja tunnetada sõitu. Meid oli kokku kolm, mina, üks xco sõitev portugaallanna ja dh sõitev hispaanlanna. Hiljem vaatasin aegadest, et paar tuhandik sekundit olin hispaanlannast sel esimesel laskumisel aeglasem, aeg 6min17sek. Sel laskumisel oli lahe üks hüpekas, mis tuli nii ootamatult, nimelt laupäeval peatusime paarkümmend meetrit enne seda ja see oli lihtsalt sõidetav, nüüd kiirusega tulles oli hüpekas, lisaadrenaliin;)
Peale finishit, siis uuesti kiivrivahetus, sadul üles ja mäkke, ees ootas kõige järsem tõus, seal oli osa ka jalutamist, samas ei olnud ajaga väga priisata, jõudsin ehk kümme minutit enne oma starti üles, üleval eespool sõitnud mehed rõkkasid, naised juba kohal, nimelt tulime koos teise xco sõitjaga koos.
Teine laskumine oli natuke pikem ja paari tõusunukiga lõpupool, üks väike rajalt kaldumine oli ka, kuid aega väga ei kaotanud. Tõusunukke oli väga kummaline madala sadulaga võtta. Kuid juba tunnetasin sujuvust kurvides rohkem. See oli laskumine, kus ma ka kõige rohkem võitsin teisi, minu aeg oli 11min14sek, järgmine naine kaotas üle minuti.
Siis jälle mäkke, kuid laugemalt ja ajaliselt oli aega küll, rajal tulid mehed selg ees vastu, üles jõudsimegi koos teise xco naisega ja esimese mehega. Aega üleval puhata üle poole tunni, seal tehtud ka pilt. Hakkas juba natuke jahe, kui enne oli lihtsalt pilves, siis nüüd ka natuke tibutas.
Lõpuks uuesti rattale, ülemises osas oli palju kive ja järske kurve, laupäeval panin peaaegu põõsasse, kuid võistluses tundsin end kindalt ja sain hea kiirusega alla, lõpuosas oli laugelt alla mööda jõekallast, seal oli palju väntamist, jälle oli naljakas oma madala sadulaga (paljud kasutavad ka sadulat, mida saab alla-üles lasta lenksult nupule vajutades, mul seda privileegi ei olnud). Finishis oli juba kerge kihk teada saada, kui kiiresti teised naised sõidavad, ma olin esimene, kes rajale alati sai, järgmine sai minut hiljem ja siis järgmine minut kolmas naine, piilusin kella pealt samal ajal kui kiivrit vahetasin, et palju ka aega tuleb meie vahele, mõõtsin, et natuke peaks nagu minule kasuks olema. Ajatabelis näitab mulle aega 10min51sek ja olin kiireim naine.
Viimane tõus, selline korralik, mitte väga lauge, mitte väga järsk, et sõita sai, vaid üks nõks oli sõitmatu, püüdsin kõik kinni, kes eespool pedaalisid ja olin esimesena mäe otsas starti ootamas.
Viimane laskumine oli kõige järsem ja oli rohkelt kitsaid tagasipöördeid, üleval ka kivide vahel keerutamist, kus jala vist kõik maha panid, vähemalt nii ma kuulsin. Natuke sõitsin vahepeal üks jalg pedaalilt väljas ja kuna tavalised xco pedaalid, siis toetuspinda ei leidnud väga ja tegin natuke tsirkust rattal. Hiljem asfaldile tulles pidime diagonaalis äärekivist üles hüppama, ma ei arvestanud oma ratta kaaluga ja vihmast libedal kivil kadus taguratas alt ja panin matsu, kiiresti üles ja edasi, kuid selle laskumisel olin naistes viimane. Aeg 7min52sek.
Ja oligi läbi, Polar näitas, et rattaga sõitsin umbes 3 tundi ja 40 minutit. Jutude järgi oli see ka üks raskemaid endurosid, kuna tõusumeetreid kogunes pea 1400. Natuke meenutas maratoni, kuid samas meeldis rohkem, kuna laskumised olid peamiselt singlil ja sai üksi neid võtta, et polnud kedagi ees segamas.
Lõpus polnud kindel, mis siis naistearvestuses ka koht on, et kuigi läksin nautima sõitu, siis võistlushing on alati sees. Võitsin hispaanlannat 1min40sek talle järgnes portugaallanna 2sek.
Jälle üks tore ja kordaläinud nädalavahetus!:)

Again something new. I planned a road race this weekend if it would be organized in the north of Portugal, when I found out that it was in south, then I got the possibility to try an Enduro race instead, that was not far from home and some friends were going.
On Saturday we went to see the downhills, didnt do the whole course. Enduro race is like a series of downhill races, just that the riders need to get up the hill by themselves and times are marked, when the start is on top, and if a rider dont make it, then will get a time penalty.
Oh and I got to borrow an enduro bike, I had Ventana El Ciclon, it worked well, although did not look good and was quite worn.
On Sunday others wanted to be at race place at 8, I as Estonian woke up at 6.15 and was ready to drive there at 7, but in reality we started from Agueda at 8. So I got to hold my breath as the van rallied on the mountain roads to the start. 5 minutes before 9 we were there, my start time was 9.08. I had enough time to put all the clothes on, helmet, attach another helmet on my uswe drink pack and ready to start. Was the first uphill to the first start, I took it easy, catched some riders in front of me and was about 20 minutes before my start on top, changed the helmet, let the saddle down and ready to enjoy. I did not put any pressure on me in the overall women results, just wanted to enjoy and get the feeling of flow. We were 3 women, me, then Portuguese xco rider and a Spanish dh rider. After I looked from times that on the first downhill I was just some thousands of second slower than the Spanish girl, time 6min17sec. On that downhill there was one funny jump, that came so unexpected, in training we had stopped a bit earlier and just rode it, but now with speed it was a jump, an extra rush of adrenaline;)
After finish again change of helmet, saddle up and up the hill, the steepest climb was ahead, there was some walking, but there was not time to spare, I got up maybe 10 min before my start, when we arrived with the other xco rider the men were cheering oh the women already here.
Second downhill was longer, in the end had little climbs, I slide in one place off track but did not loose much time. Uphills were funny to take with the saddle down. But down I was already feeling much more flow in corners. That was downhill were I won the most with other women, my time 11min14sec, others lost more than a minute.
Then again up, but not so steep and with lot of time, catched all the men and arrived on top with the other xco lady and the first man. We had more than half an hour to rest, there was where the pic is taken. I got already little cold, before it was just cloudy, now it started to rain a bit.
Again on the bicycle, on top part was a lot of rocks and tight turns, on Saturday I almost lost control, but in race I felt confident and got down with good speed, last part of the run was slight downhill besides a river, a lot of pedalling, again was funny with the low saddle (many use the hydralic seatpost, I didnt have the chance to use that). In finish I already was eager to see whats the times with other girls, as I was the first one to go down every time, followed by the others by one minute, so I glanced at the watch as I was changing the helmet, by my measurement I was fastest. Times after showed my time to be 10min51sec and I was the fastest woman.
Last climb, it was quite hard, not very easy, but not too steep, so could ride, just one little bit was unrideable, I catched all the men in front with no big effort and got to the top first to wait for the start.
Last downhill was the steepest, lots of tight turns, up part had rocks, where as I heard all put the foot down. In one part lost the pedal and as I had normal xco pedals, I had difficulty to find the contact with pedal, so made some circus moves on bike. After on asfalt we needed to jump diagonally a roadside, I forgot to calculate this bikes weight and the back wheel slide on the wet stone and I crashed, quick on the bike and to the finish. On this downhill was the last of women. Time 7min52sec.
And it was over, Polar showed that I had been on bike about 3 hours and 40 minutes. Others said that this is one of the hardest enduros as the ascent was almost 1400m. It reminded me a marathon, but I like it more, as the downhills were on single tracks and I got to ride with own pace, no one ahead to disturb.
At the end I was not sure of my place in women category, althought I went to enjoy, I am always competitive. I won, Spanish girl lost 1min40 and Portuguese to her with 2sec.
Again another fun and successful weekend!!:)

1. Selline formaat peaks olema väga sobiv - DH osa tuleb hästi välja ja XC taust lubab tõuse võtta piisavalt kiiresti, et enne järgmist laskumist puhata. Tundub, et kui minna sõitu nautima, siis pärast sõitu saab (saame) nautida ka tulemust :)

Replies
    1. :) täpselt! nüüd juba vaatasin kas järgmised etapid ka kalendrisse mahuvad ja tundub, et esimene enduro viimaseks ei jää:)

Delete
  2. Note from your coach ;-)
    No running!!! just nice downhill training sessions ;-)
    Great Maaris!
    Keep having fun on abike this is the most important point.