See tuli mul
mõttesse, kui jõudsime eile Coimbra linna ja autoga rajast mööda sõitsime. Kuid
vist on minuga ikka kõik korras, mul oli väga tore päev.
Ratta sain
Andrelt, sõitsin ka tema varustusega, ehk siis kehakaitsmed ja dh riided jms.
Ta ise sõitis seda Urbano DH sõitu ilma amortideta rattaga. Ratas sobis mulle
paremini, kui eelmine millega sõitsin, lühema raamiga, kuid eks ikka võõras.
Kohale jõudes panime varustuse selga ja esimene sõit alla oli hästi aeglaselt
ja tutvumiseks, hüpetest sõitsime kõrvalt mööda. Teise sõitsin veel hüpete
kõrvalt, kuid hakkasin end kindlamalt tundma rattal, kolmanda korra üleval
ütlesin Andrele, et ta minuga väiksema hüppe teeks, ehk et ta võtaks mu hüppe
kiirenduseks sappa, et ma teaksin, kui suur peab kiirus olema, et saaksin
kenasti tehtud. Tegin ära! Nokka tõstsin natuke palju, kuid sain kenasti
maandumisega hakkama. Neljandal korral tegin üksi, sain kindluse, et saan ilma eessõitjata
hakkama. Siis autoga üles minnes, küsisin, et mis ta arvab, kui raske seda
suuremat hüpet teha on, vastus, et väga korralikult peab pedaalima, et õige
hoog kätte saada, peale natukest vaagimist, ütlesin, ok võta mind sappa! Ära
tegin!! Ja teise väiksema hüppe kohe sappa. Järgmisel korral oli mul juba
kiivril kaamera, see on siis siin näha, teine väiksem hüpe läks pikale, aga ei
lahe oli. Ja siis veel viimane sõit alla, mille tegin nagu oleks
kvalifikatsiooni sõit, ehk et kedagi ees näha ei olnud ja proovisin igal kohal
kiire olla. Suurel hüppel tundsin, et natuke jäi lühikeseks, ehk et taguratas
maandus raja algusesse, siis sain aru, et ei mingit lõdvaks laskmist ei tohi
lubada enne seda.
Kvalifikatsioon
oli kahe tunni pärast, väike söök ja puhkus. Siis üles ja kerge soendus ja
stardiväravasse. Lugesin endale sõnad peale, et naudi ja anna gaasi enne
hüppeid, ei mingeid liigseid pingeid. Peale mind oli võistlusel veel kaks
naist. Olin esimene naistest, kes alla sõitis, sõit tuli hästi välja, kuid
tundsin, et lihased ei olnud nii soojad ja pidin tõesti kokku võtma, et
pedaalida. Finishis olin nii ärevil, et ei vaadanud taha ja ei näinud enda
aega, alles siis vaatasin tagasi, kui järgmine naine oli all ja arvuti näitas
tema aega, 2.10 ja järgmisel oli 2.08. Arutlesin endamisi, et noh üle 2.30 mul
küll ei saanud olla. Kui siis kõigil kategooriatel kvalifikatsioon läbi ja
puhkasime finaaliks, sain teada, et mu aeg oli 1.51. See oli küll hea üllatus. Hiljem
sain teada, et teised naised neid hüppeid ei teinud vaid sõitsid kõrvalt, mulle
endale oleks järgmiseks arenemiseks teha see kahe nõksuga puust ehitise peal
hüpe, kuid hetkel veel nii kindlalt ei tundnud, et isegi proovida.
Finaaliks tegin
natuke rohkem sooja, umbes 10 min rohkem ja läksime! Alguse poole oli paaris
kurvis liiva rohkem lahti ja paaril korral juba ratas libises, kuid alati sain
kontrolli alla ja mõtlesin, et oot nii palju mul ka aega ei oleks, et külje
maha panna. Treppidel enne suurt hüpet juba suutsin nautida pealtvaatajate
kaasaelamist ja kiirendus hüppeks hakkas. Ei teinud vigu ja aeg sama 1.51, paar
sajandikku aeglasem kui enne. Ja esikoht käes!!
Väga vahva päev
oli, täis adrenaliini ja uusi kogemusi. Selline linna dh oli natuke nagu
eliminaator, kurv, kiirendus, kurv, kiirendus. Oma kvalifikatsiooni ja finaali
võiduga kogusin nii palju punkte, et sain Portugali DH karikasarja kokkuvõttes
naistes kolmanda koha!
Füüsiliselt oli
päev kurnav, täna päev hiljem seljalihased valutavad ja tunnen, et eile sai
ikka tööd tehtud.
That thought came to my mind when we arrive to
Coimbra city yesterday and we drove besides the track. But I think I am
alright, I had a fun day.
I got the bike from Andre, also all the
protections and dh clothes. He rode this Urbano race with his rigid bike. The
bike fitted me better than the one I tried before, shorter frame, but of course
still strange. When we arrived we dressed and went up and the first run was
easy for getting to know the track, we rode besides the jumps. The second run I
rode besides the jumps, but I started to feel more comfortable on the bike and
before the third I said to Andre to assist me with the small jump, to ride
before me and take the speed needed so I know how much I need to pass it. I did
it! The front went too high, but I manage to land good. On the fourth run I did
the small one with no one in front, I got the confidence I can make it alone.
Then driving up I asked Andre what he thinks about the big one, how hard it is
to make it. He said it needs a lot of pedalling to get the speed required to
pass it, after little thinking I said ok take me until the jump. And I made it!
And the small one right after. The next run I had the camera on my helmet, so
this is seen here, the small jump went far, but was fun. And after that I made
the last for practice, tried to make like qualifying, so no one in front and
everywhere with speed. I was just little short on the big jump, felt the back
wheel land on the beginning of the ramp, so I knew I have to pedal hard all the
way until the jump.
Qualifying was two hours after, small lunch and
rest. Then up and short warm up and to the gate. I told myself to have fun and
pedal hard before the jumps, no other pressure. Besides me there were two other
woman. I was the first one to go, run went well, but I felt that muscles are
not as warm as would want and really struggled to pedal hard. At the finish I
was so excited that I forgot to see my time, when I looked back then the next
woman had finished and her time was up, 2.10 and then the next one 2.08. I
thought to myself well more than 2.30 I couldnt have had. When the
qualification was over for all and we rested, I found out that my time had been
1.51. That was a good surprise. I found out also that other women did not do
the jumps, for me the next step would make a jump on the built wooden two
pumps, but right now I did not feel comfortable even to try that.
For final make a 10 minute longer warm up and go! I
the first corners there was more loose sand and couple of time thought I lose
it, but managed to stay upright and thought to myself that I dont have so much
time to lose. On the stairs before big jump I already managed to enjoy the
crowd cheering and the acceleration began! I did not make mistakes and my time
was 1.51 again, some hundreds of seconds slower than first. And the victory was
mine! It was such a cool day, full of adrenaline and new experience. This kind,
Urban dh was somewhat like eliminator, corner, acceleration, corner,
acceleration. With my win in qualification and final I got so many points so
that I was third woman overall in the Portugal Cup of DH!
It was physically hard day and today back muscles
ache and I feel I did some work yesterday.
Väga vinge! Kui veel natuke harjutada ja endale isikliku ratta saab, siis näeb alles õigeid tulemusi. Kas järgmise hooaja kalender võimaldab sõita nii XC kui DH sõite? Ootame videot.
ReplyDeleteUueks hooajaks oled valiku ees, et kas jätkata XC-ga või minna hoopis DH peale üle :)
ReplyDelete1:51 vs. 2:08 - see on ikka märkimisväärne vahe. Minu arust on meil täpselt üks euroopa tasemel DH preili klubist puudu :)
ReplyDelete-R2-
I Maaris I know you are a very good technician... and did some big jumps in front of me in Champery already.
ReplyDeleteI think it is really cool that you still have fun to experienced new challenges on a bike.
And I feel you really enjoyed it, so just keep on riding ;-)
Hugs
Marc
Video järgi tundub, et selline rattasõit tõeliselt meeldib.
ReplyDelete