Monday, September 25, 2023

Avis XCO PT Cup #5

 Hooaja viimane xco võistlus oli ka ühtlasi siinse karikasarja viimane etapp. Alentejano piirkonnas, kus ikka tihtipeale kuiv ja kuum, sel korral nädala sees olid juba madalamad temperatuurid, aga nädalavahetuseks tõusis 30 juurde varjus. 

Rada oli sama, mis ta on olnud, ehk ei midagi huvitavat, need samad kivid, mis on veel rohkem välja kaevatud aastate jooksul, väga palju kohti, kus rattarehvi katki teha või ennast lõhkuda. Peale laupäevast trenni rajal rattapesus märkasin, et tagumisest rehvist natuke immitseb õhku koos kerge piimaseguga, hommikuks oli 17 psi saanud 6, ehk et selline aeglane rehvi tühjenemine.

Võistluseks pumpasin kummi rohkem täis kui ehk muidu oleks, sellel rajal oli suur oht, et tühjema rehviga võib jooksu kahjustada. Stardist sain üllatavalt hästi minema, sest tundis juba laupäevases trennis, et veel ei ole nädalasest giiditööst täielikult välja puhanud ja jalad veel rasked. Seega proovisin teha lihtsalt turvalise sõidu, ei riskinud tehnilistes kohtades ja proovisin muidu ka tempot ühtlasena hoida. Neljanda ringi alguses jäin ka korra tehnilises punktis seisma ja lasin tiimil kummi täis pumbata, kuna hakkasin juba tundma et tagumine rehv annab järele, kaks ringi oli veel ees. Taaskord päris pikk võistlus mulle 1h43min ja tasuks viies koht. Samuti xco karikasarja üldarvestuses sain 5. koha.

Kui eelmine xco võistlus Tougues on tehniline aga samas mõnus ja voolav, siis Avise võistlus on tehniline ja ohtlik, samuti see karm 3min järsk tõus võtab isu ära, nii järsk, et kui korralikult ei vajuta, siis kukud ümber. Ehk et Avis ei ole koht, kus on tore rattaga sõita, kuigi kindlasti on potentsiaali, kui rajaga natuke vaeva näha.

Tänud lugemast ja kaasaelamast!



Last xco race of the season and it was also last race in the series. In Alentejano area, where it is often dry and hot, this week had been cooler, but for the weekend we had 30 degrees in the shade. 

The course was the same as it has always been. Nothing exciting, just the rocks more excavated with the years, so many places to risk a flat tire or have a bad crash. After Saturday´s practice in washing the bike I noticed I had some milky air bubbles from my rear tire. Next morning the 17 psi had become 6, so it was a slow puncture. 

For the race I pumped up the tire more than usual, as I really didn't want to damage also my rim while this course had all the conditions for it. I had a good start, I was surprised as I could feel already on Saturday that I was still tired from the 6 day guiding job and the legs were heavy. So I just wanted to have a safe race and make a steady pace. Beginning of 4th lap I also stopped at tech zone, so my team could pump up the back tire, as I started to feel it become too soft for safe riding, total of 5 laps. It was again quite a long race with 1h43min for me and ended up with 5th place. Also in the overall of the xco series I got 5th place. 

If last xco race in Tougues is technical and flowy and fun , the Avis course is technical and dangerous, and also the 3min steep climb takes away all the fun, as it is so steep, you got to push all you got for every pedal stroke or you just fall to the side. So Avis is not a place where I enjoy riding, although it has all the potential if a bit work with the course would be done.

Thanks for reading and cheering!

UCI XCO C2


No comments:

Post a Comment