Esimene e-võistlus selja
taga, mis mul öelda, raske on!
Nädal enne sain natuke
koos tiimikaaslastega laagris Lousas trenni teha ja rattaga harjuda, aga veel
on palju harjuda ja õppida. Mäkke saab sõita selle rattaga sellistest
kohtadest, mis tavarattaga vaatad, et pole võimalustki, ehk et kohe oli vaja
harjutama mõttega, et sellised järsud nõlvad on täiesti sõidetavad, alguses ei
taha kuigi pähe mahtuda. Siis vaja arusaada, kuidas vaja keha positsioneerida,
nii et järsul nõlval ei hakka esiots üles tõusma ja samas et taguots ei hakkaks
tühja vuristama.
Ja kõik need kurvist
väljasõidud, kus tuleb mootor taha, ja peab kehaga valmis olema. Ja siis veel
see kõige suurem murekivi, ratta kaal. Ei jõua ma seda ratast maast väga palju
lahti kangutada, aga laskumisel tähendab see väga suur lisajõudu, et ohjata
ratast nii kurvides, järsematel laskumistel tuleb pidurdusel selgelt välja
kaal, mida peab ohjama, samuti kui vaja esiotsa natuke tõsta, et kividest
kergemini üle saada, kõik need tavalised asjad, mis tavarattal palju kergemalt
tulevad, vajavad nüüd topelt jõudu.
Ehk et mul on millega
harjuda ja mida harjutada.
Võistlus Monacos.
Või noh ikkagi
Prantsusmaal, lihtsalt poodiumid ja miitingud olid Monacos ja ehk siis
võistluskorraldusraha äkki sealt. Võistluskeskus ise oli Peille linnakese
juures.
Esimestel laskumistel
mõtlesin küll, et jeerum, kuhu ma ennast seganud olen. Aga reedel oli juba
sõitja tunne ka.
E-gravity – ehk elektriratta
enduro
Meil oli sõita 4 aja
peale lõiku, esimene oli vaid üles, teine ainult alla, kolmandas ja neljandas
peale laskumise oli ka natuke tõusumeetreid, kogu läbitav trass oli 26km,
sellest aja peale ehk circa 8km.
Lõik 1 – kuna treeningutel
reedel ei saanud kordagi üles nii, et jalga maha ei pannud ja see tähendas
korralikku ajakadu, kuna järsul kallakul ja kergelt lahtisel kiviklibul ei ole
kerge tagasi rattale saada, siis minu eesmärk oli saada üles ilma jalga maha
panemata, ja ma suutsin seda! Läbi korraliku maadlemisega, et ratast käest ei
läheks ei eest ega tagant. Võistlus algas hästi, see oli ka lõik, mille teiste
naiste ees võitsin.
Lõik 2 – palju kivi,
tundsin end konarlikuna, ei olnud just kõige sujuvam tunne rattal, aga väga
suur apsakaid ei tulnud.
Lõik 3 – sellel oli ka
juurikaid ja väga järsku nõlva mudasel pinnasel (neljapäeval sadas päev otsa
vihma), teadsin, et olen liiga palju piduritel, kuid tundus võimatu saada
vähemaga hakkama, mõnel kivinukil ülesse ka koperdasin.
Lõik 4 – ainult kivi kivi
otsa, see oli tõsine katsumus, treeningutel ma alati jäin paaril korral seisma,
kuna lihtsalt käed ei suuda sellist rappumist ja pidurdamist üheskoos vastu
pidada, ka võistlusel tundsin seda, teadsin, et suudaksin natuke kiiremini
sõita, aga lihtsalt ei suutnud ülekeha selle teadmisega midagi teha, kuna jõudu
et ratast ohjes hoida kiiremini sõites lihtsalt polnud, hea meel finishisse
jõuda ja terve olla !
Siis veel e-xco peale!
Peale reede hommikusi enduro treeninguid olid olnud meil ka e-xco
kvalifikatsioon, et stardipositsioonid kindlaks määrata. Laupäeval peale enduro
võistlust pärastlõunal oli e-xco maailma karikaetapp. Meie tiim on üles antud
e-gravity´t sõitma, aga valikus oli, et kui soovi võib hiljem proovida ka
e-xco´d, ehk miks mitte proovida. Meie neljast sõitjast olid siis kaks ka
e-xcol. Rada oli mingi 2.5km pikk, tõus paljude juurika-kivi-astmetega, palju
lahtist kivi ka, ehk et vägagi tehniline, laskumine oli osa enduro kolmandast
lõigust, nimelt just see järsk mudane laskumine.
Rajale läksid
mehed-naised koos, küll oli madistamist, rajaturvajatel võis päris naljakas
olla vaadata minu tõusu kurve, ehk et mõned kurvid tõusul, kus mul lihtsalt
läheb ratas käest ära, ei saa ma veel päris täpselt aru, kuidas sellist
mootoriga ratast ohjes hoida, ühe korra käisin ka selili pikali tõusul. Aga
üldiselt 6 ringist olid viimased kolma juba päris hästi mul sõidetud.
Aku pidas mõlemal
võistlusel turboga sõites vastu, ei pidanud mõtlema, et kas lülitan natuke
kergemale režiimile. Võistluste vahepeal oli muidugi pistikus ja laadis 100%
ennast tagasi täis.
Korralikult võttis
selline võistlemine keha läbi ja palju on veel õppida selle e-rattaga sõitu,
aga algus on tehtud ja ka poodiumikoht võetud. Aitäh sulle kaasa elamast!
First e-bike race is done, what can I say,
it is hard!
Week before I could have some practice in
team camp in Lousa, e-bike needs some proper practice still. You can climb
uphills with this bike which with normal bike you look and think impossible, so
even to get used to the thought that it is possible needs some time. Then I
need to figure out the body position on the bike while climbing those uphills,
so that the front would not get air and the back would not spin empty, oh and
you need to all the time pedal or you lose power of the engine. And then all
those after corner pedaling moments when the bike helps you and I am not ready
for it, so body position after corners needed some adjustument as well. And
then the biggest issue for me, the weight of the bike! For me it is hard to
lift up the bike, so it means overall extra power while riding the bike,
corners, steep descend braking, lifting the front to get over obstacles, all
those things that on normal bike is easy, need almost double the strength.
So I have what to learn and with what to get
used to.
Race in Monaco.
Or should I say in France, the podiums and
meetings were in Monaco and I suppose the budget also. The race paddock was in
Peille town.
On the first stage ridings I was thinking
to myself, oh my what I have said yes to! But by Friday I was already feeling
more like a rider.
E-gravity – enduro on an e-bike
We got to do 4 stages, first one just up,
second one just down, the third and the fourth had also some climbing meters
besides the descend. The total was 26km with about 8km of which was stages.
Stage 1 – as on Friday trainings I couldn’t
get up without taking the foot out, which meant loss of time, as on steep hill
with some loose gravel it was not easy to get back on, my main goal was to get
up the stage without taking my foot out, and I managed it! With some big
fighting with the bike not to get out of control. So the race started well, it
was the stage I won.
Stage 2 – it had lot of rocks, I felt a bit
unsmooth , but also didn’t do any big mistakes.
Stage 3 – it had also roots and steep muddy
sections (Thursday had been raining all day), I knew I was too much on my
brakes, but also it felt impossible to let them go more loose, few uphill rocks
also made me lose some time.
Stage 4 – only rocks, rocks and rocks. That
was a real challenge, in training runs I had always stopped few times to get a
bit rest for my arms, because all those pumps and braking the same time was too
much for me. I knew I could ride faster, but my upper body strength had to hold
me back not to end up somewhere on the rocks. So I was happy to be in finish in
one piece!
And then afternoon e-xco! After Friday enduro
trainings we had qualifying lap, to make out the start grid order. It was the
first e-bike uci world cup. Our team is focused on the e-gravity racing, but we
had the choice if we want to try e-xco, we can, so I went to try. From our 4
riders 2 made also then xco. The lap was about 2.5km long, the climb was full
of rocks, roots and steps and also in parts loose gravel, so it was technical ,
the downhill part was the muddy steep part from stage 3 of enduro.
Men and women started all together, was
lots of confusion, also the course marshals could have quite a laugh seeing me
taking some uphill corners, the bike just escapes me, I am not in control, I
still have lots to learn about the beast. On one climb I literally fell on my
back as it went out of control. From the 6 laps I felt the 3 last ones were
well ridden by me.
The battery lasted well in turbo mode on
both rides, I didn’t have to worry about preserving the battery. Of course
between the races it was fully charged for the next one.
The days were really tiring for the body
and I have still lots to learn about e-bike riding, but the beginning is done
and first podium made! Thank you for cheering!
No comments:
Post a Comment