Memm, ma olen terve !
Euroopakad mäest
laskumises on edukalt lõpetatud, edukalt just eelkõige, et olen ühes tükis ja
meel rõõmus. Peale 2016 aasta lõpus olnud valusat kukkumist, mille tagajärjel
ma dh ratast 2017 ei puutunud, sain enne EMi dh rattal olla kolm nädalavahetust,
ilmselgelt vähe, et euroopa parimatega rinda pista, kuid ma tahtsin end
proovile panna ja näha, mis saab. Jätsin isegi Portugali xco karikasarja etapi
vahele. Miks? Kuna kui mitte praegu, siis millal? Selgelt olin vanim osavõtja
eliitsõidus ja ehk kõige vähesema dh sõidu kogemusega. Alates kolmapäevast
käisin rajal, esimesel päeval jala, mis mind ära ehmatas, jala minnes tundub
jubedam! Iga päev oli meil nii päikest kui vihma. See tegi raja raskemaks, kuna
olud olid kogu aeg muutuses ja ka rada sõitjatearvu läbimisest pidevas
muutumises. Selgelt nägin, mida vajaka jäi, peale pideva dh sõitmise. Finaalsõidus
pühapäeval oli keha juba nii väsinud, et tervet laskumist korralikult sõita oli
keeruline, kui keegi arvab, et mis seal siis ära ei ole, lihtsalt vaja pidurid
lahti lasta ja alla veereda, siis nii lihtsalt see ei lähe. Koguaeg on kehal
vaja tagasilöökidega, mis igasugu kühmude, hüpete ja kurvide läbi ratta tuleb, toime
tulla. Mida väsinum oled, seda rohkem pidurdad, kuna lihtsalt ei suuda muidu
ratast kontrolli all hoida. Muidugi tuleb mängu ka julgus hüpetesse minna ja
vaimne pinge rajaga hakkama saada on kurnav.
Kui pühapäeva hommikul
trenni minnes, ühte naist käsi rinnapeal sidemes, meenus ka koguaeg ajusopis
olnud teadmine, iial ei tea, mis järgmise kurvi, hüppe juures võib juhtuda.
Kui finaali lõpetasin ja
aega vaatasin, nägin et olin aega vaid 1 sekundiga laupäevasest aja peale
treeningust parandanud, samas oli rada natuke vihmast libedam, siiski olin
tsipa just enda ajaparanduses pettunud, kuid laktaati täis jalad ja käed
meenutasid, et rohkemat ma endast välja pigistada ei oleks suutnud.
Seega olen rõõmus ja
väärtuslik teadmine, mis dh sõiduks vajalik, on omandatud, kas siis endale
tulevikuks või teistele treenerina.
Look mom, I am in one piece!
Europeans in downhill are successfully
behind me, successfully mainly because I am healthy and feeling happy. After a
bad crash end of 2016 which meant I didn’t pick up dh bike for 2017, I got to
practice dh riding before Europeans 3 weekends, clearly not enough to dispute
with the Europe’s best, but I wanted to test myself and see what happens. I
even dismissed Portugal Cup xco race for it. Why? Because if not now, then when?
I was oldest in the women elite riders and maybe with the fewest experience.
Starting from Wednesday I want to the course, first day on foot, which scared me,
on foot it looks so much scarier! Every day we had sun and rain. This made the
track even tougher, as it changed constantly and the number of riders that
passed the track also changed it a lot. I saw clearly what is missing to be
competitive in dh, besides the lack of riding more frequently. On Sunday´s
final it was complicated to make the whole run with necessary power. If someone
thinks that what’s hard about letting the brakes go and wheel down the hill,
well its not that simple. All the time the body gets impacts from pumps, jumps,
corners that it needs to deal with. The more tired one is the more one brakes
to still have the control of the bike. Of course there is the factor of courage
to make different obstacles, the mental pressure is wearing.
When Sunday morning going to training I saw
one of the girls with the hand tied up, it reawaked the eerie feeling that you
never know what happens at the next jump or corner.
Finishing the final and seeing my time
which was just 1 second better than timed training on Saturday, to be fair the
track was a bit more slippy from the rain, I still was a bit disappointed , but
the legs and arms which were full of lactate reminded me that I couldn’t have
left more of me on the track.
So I am happy and valued lesson about dh
racing is learned, either for me in the future or for my coaching others.
No comments:
Post a Comment