Seekordne Big
Ride oli kodust päris kaugel, nii 800-900 km kaugusel. Alustasin reisi
neljapäeval, sõites Farosse, sealt reisisin edasi koos Andre klubiga. Ööseks
olime kohal. Hommikul rajale, sõites läbi esimese pika tõusu ja sealt edasi
PEC1, PEC4, PEC3. Laupäeval sõitsime läbi PEC2, PEC4, PEC3, PEC5. Valides alati
kõige kergema tee, sest transport nagu eelmiselgi võistlusel on keelatud, vaid
kondimootor lubatud. Kõik rajad väga kuivad ja ilm kuum. PEC1 alguses päris
tehniline, lahtise liivaga kurve, siis laugem ja ka tõus, siis pikalt kiirelt
alla, lõpus veel tehnilisi kurve, kohti. Ajaliselt kõige pikem. PEC2 ei midagi
erilist, võistlusel alati oli selline tunne, et nüüd tuleb raskem koht ja
sektsioonidesse sisenemisel võis olla rohkem kiirust kui oli, lõpus vaid kivine
sektsioon, kus võis koperdada. PEC3 alguses kiire, lõpupoole väga kivine ja
mitte sujuva liikumisega rada. PEC4 kõige lõbusam, palju kurve, samas kõik
kiire ja mõnusalt sujuv. PEC5 alguses lahe pargirada, siis väike tõus, kust
väga järsku liivasesse sektsiooni, veel kive ja siis juba linna vaheline lõpp.
Linna sees olevat rada ei saanud laupäeval sõita, seda võis läbi jalutada, kuid
linnaelanike huvides sõita ei tohtinud.
Võistluspäevale
eelnevatel päevadel jõin korralikult, et mitte kuivust pühapäeval tunda ja see
õnnestus, loomulikult oli palav, kuid liiga ei teinud, joogipunktides
täiendasin oma varusid. Samuti valisin kahe kiivriga sõitmine, ma ei kujuta
väga ettegi kui palav võis neil olla, kes vaid kinnise kiivriga kogu sõidu
tegid. Teadsin, et mul on jalas piisavalt jaksu, et jõuda PECideni piisava
ajalise varuga.
Pühapäeval siis
alguses kohe mäkke 700 tõusumeetriga, PEC1 läks närvesöövalt. Peale väikest
kukkumist esimeses pooles, jõudsin tõusuga täpselt sabale eesolevatele naistele
(koguni neli tükki)(olin naistest viimane startija, vastavalt tagurpidi
tulemustele eelmisest võistlusest) ja sealt esimene naine, kellest tahtsin
mööduda, ei andnud mulle rada, karjusin, kisendasin, andsin märku, et nüüd
siitpoolt, kuid siis hoopis hüppas mulle veel ette. Ohh tõesti, peale tükki
maad närveldamist, sain lõpuks mööda, selleks ajaks olid järgmised naised
saanud endale jälle edu, püüdsin lõpu poole kaks veel kinni, kes andsin kenasti
rada, kuid minu eest startinud naisele, Marketale ei jõudnud järgi, liiga palju
kaotasin aega esimese möödaminekuga. Sõites PEC2 poole olin päris nördinud
olekuga ja mõtlesin, et issake kui nii lähebki kogu sõit, et ainult otsin
möödaminekuvõimalusi. Tahtsin sellele naisele öelda, et anna ikka teed, et ma
ei taha oma liidrikohta tema tõttu kaotada, kuid kahjuks ei mäletanud ma
milline ta neist oli :D Seal oli kaks inglannat, teadsin, et üks neist, kuid
kumb see oli ei suutnud meenutada, otsisin ju möödaminekuvõimalusi, mitte ei
pööranud temale tähelepanu. Otsustasin, et kui veel ette jääb, jätan meelde ja
tõrelen :D
PEC2 oma
lihtsuses, sain kaks naist kätte, kuid nad andsin teed päris kiirelt. PEC3
tundsin end isegi paremini ja sujuvamana pikal kivisel lõpusektsioonil, kuid
hiljem aegu vaadates, sain teada, et Marketa oli veel kiirem olnud. Paar
möödaminekut jälle, kuid samuti kiired.
Sõit PEC4 oli
juba raskem, pikem tõus. Kuumus andis tunda, päris tipus õnneks oli tuuleiil.
PEC4 oli parim, tundsin end kiirelt ja püüdsin ka Marketa kinni, rääkimata
kahest teisest naisest.
Siis ootas ees
üks väga järsk tõus, selle all vahetasin kiivrit ja teised naised olid ees
minemas, oleks heameelega pilti teinud, tõus järsk ja kogu naiste kamp
sik-sakke tehes (et mägi tunduks laugem) üle tee laiali, väsinutena endast
viimast andmas. PEC5 stardis oli kohe õhkkond teine, kõik teadsid, et nüüd on
vaid viimane PEC ja kõik kes seal on sama hästi kui lõpetanud selle raske
katsumuse. PEC5 liivasel järsul laskumisel läks sissesõidetud renn sügavamalt
ja juhtimine läks käest ja kukkusin ja pidin paar kurvi allapoole jooksma, et
oleks üldse võimalust rattale tagasi minna. Linnavaheline kurvitamine oli
ootamatu oma kavalate treppidega, kuid sain hakkama ja olin finishis. Põnevus,
et kes võitis oli suur. Teadsin, et Murielil oli vaid üks naine eespool
startinud ja ehk kergem oma sõitu teha ja kogu sõidu jooksul teda laskumistel
ei näinud, Marketaga teadsin, et mõned PECid oli paremini läinud. Samas ei
olnud ma kõikide sõitudega ise rahul ja teadsin, et võin kiirem olla, seega ei
julgenud väga loota, et mitte pettuda. Aga võit tuli ikkagi minule, viiest
PECist olin kiireim kolmel, ja teistel oli kaotus väiksem kui minu võit.
Siis pühapäeval
sõit tagasi Farosse ja sealt üles Aguedasse. Esmaspäeval lahtipakkimine ja pesu
ja jälle kokkupakkimine ja nüüd Frankfurdis oma lendu Bakusse ootamas.
Aitäh kõigile,
kes mind toetavad ja kaasaelavad, tänu teile olen stardis esimestel Euroopa
Mängudel.
This time Big
Ride was far from home, about 800-900 km away. I started my trip on Thursday,
drove to Faro, from there I joined Andre team and we travelled to Ojen. Arrived
by night. Morning on the course, rode the first long uphill and PEC1, PEC4,
PEC3. On Saturday we rode PEC2, PEC4, PEC3, PEC5. We chose always the easiest
way between pecs, as like last time transport was not allowed, only human
power. All the tracks were dry and weather hot. PEC1 was quite technical at
start, many loose sand corners, then was more plain and also an uphill, then
fast down and in the end some more technical stuff. The longest pec. PEC2
nothing special, in race always I had the feeling that now something comes and
went into sections with less speed than I would have been capable of. Just at
the end had a rocky part, where one could get stuck. PEC3 fast at first, then
long rocky section until the end, that was not smooth to ride at all. PEC4 the
funniest, lots of corners and fast and smooth. PEC5 first at park section, then
short climb which lead to a very steep sandy section, then some rocks and then
already to the town. The town part was prohibited to be ridden on Saturday
concerning the habitants.
Days before the
race I kept drinking a lot, not to feel dryness on Sunday and it worked, of
course it was hot, but it did not hurt me, and I kept fulfilling my tanks
during feed zones. I chose to go with two helmets, I really cannot imagine how
hot it was for the ones who made it with just with the full face. I knew I had
the leg power to arrive to the starts with some time spare for changing.
On Sunday then
straight away up 700 highmeters, PEC1 was nerveracking. After a small crash in
the first part, I managed to catch up with women in front just by the end of
the climb (they had combined a row of 4 women!) (I was the last woman to go
down, as the reverse order from the last race results) and from then on the
first woman I wanted to pass did not give way, I shouted, I screamed, I made
note that I will pass from this side and then she decided to go exactly on to
that side. Ohh really, after wrecking my nerves, finally I passed her, by that
time the women in front had got a good gap again, I managed to catch other two,
who gave way quite fast, but Marketa had got too much of a gap and did not
catch her. Riding towards PEC2 I was down, I was thinking if that will happen
in every PEC then I cannot really make my rides. I wanted to tell the woman
that did not give way, that its not the way to do, but I did not remember which
one she was :D There were two English, she was one of them, but which, I had
been searching a way to pass her and did not take notice how she was looking. I
decided that if that happens again I will remember and say harsh words :D
PEC2 with its
simplicity, caught two girls, they gave way quite fast. PEC3 I felt better and
faster in the rock section, but after looking the times I had to admit that
Marketa had been faster. Couple of over takings again, also fast.
The ride towards
PEC4 was harder, long climb. The heat was felt, but luckily there was nice
breeze at the top. PEC4 was the most enjoyable, I felt fast and I even caught
Marketa, not to mention other two girls.
Then there was
one very steep uphill towards PEC5, at the bottom I changed the helmets and saw
all the women in front climbing, I wished to make a photo, very steep uphill,
all women going zig-zag (to make the climb feel less steep) spread all over the
road, tired giving their last. The change of mood at the start of PEC5 was
noticable, everyone knew that they had made the tough race. At the PEC5 the
steep sandy section had a deep rail and I lost the control, crashed and had to
run down some corners to be able to jump on the bike again. Through town it was
quite tricky with its stair sections, but I made it and finished.
The excitement
who won in the women was high. I knew that Muriel had just one woman before
her, so to make her own race was more easy and all race long at the descends I
did not see her. With Marketa I knew I had been faster in some PECs. But I was
not all satisfied with all my runs, so I did not dare to hope too much. But at
the end the win was mine, I had been fastest on 3 PECs of 5 and the other two
the loss had been smaller than my gain on others.
Then Sunday back
to Faro and from there to Agueda. On Monday unpacking, washing and packing
again, now in Frankfurt waiting my flight to Baku.
Thank you,
everyone who supports me and cheers for me, thanks to you I am able to be in
the start in the 1st European Games.
https://vimeo.com/130050855
Tulemused. Results
http://magmasports.es/spa/livetiming_ficha.php?id=338
No comments:
Post a Comment