Nädalavahetusel peeti
kaks Portugali maantee karikasarja etappi. Sel aastal on Maiatos tiimil ka
naiste maanteevõistkond, kelle ridadesse ma ka kuulun. Kui mõte hooaja alguses
oli osaleda ja vaadata, kuidas mulle veel maantee võistlused meeldivad, siis nüüd
peale nädalavahetust on suur tahtmine karikasari ära võita. Kuigi viiest
etapist on nüüd kaks ära peetud ja paberil tulemused ei ole just kõige
säravamad, siis teadmine, et jalas oli veel nii palju, mida anda, see teadmine
sütitas tahtmise ja samuti ka suurepärane õhkkond meie naiskonna seas, ei
oodanud nii head sümbioosi, millele lisaks veel suurepärane maanteetreener, kes
teab, mida teeb.
Laupäeval kahjuks ei
olnud just maantee võistlus, kuna algsed esimese etapi korraldajad viimasel
hetkel alt hüppasid, tehti nii põlve otsas varuvariant, mis peeti siis avatud
trekil, millel küll ei olnud suurt kallet, kuid siiski trekk on trekk ja maantee
on maantee.
Meil oli vaja sõita 400m
ringi 70 korda. Mulle anti ülesanne vaadata ühe naiskonna liidrit, et kui tema
üritab ära sõita, siis kaasa minna, sain sellega hästi hakkama, kuigi küll ma
esimesel ringil vandusin endamisi, tema plaan oli esimesel ringil kohe minema
panna, mis mul üle jäi, pidin ka kohe esimesel ringil minema. Saime temaga
kerge vahe grupiga sisse ja tegime paar ringi tööd, kuid grupis oli piisavalt
värskeid jalgu, et meie proov kinni püüda, hiljem oli minu jaoks kergem, rohkem
ta ei proovinud minna, kuni tal ühel hetkel närv üles ütles, et mis ma ta
tegemisi koguaeg ahvin ja hakkas vigurdama, ja trekil risti sõitma, kuid see ei
lõppenud hästi, ta kukkus päris valusalt, õnneks ma pääsesin napilt, siis oli
meil päris palju neutraalringe, kuni ta kanderaamil trekilt minema tassiti
(õnneks midagi hullu ei juhtunud ja järgmine päev oli ta jalul, võidu ei
sõitnud kuid kondid terved). Siis oli edasine minu jaoks lahtine, väga kehv oli
kohtunike poolt, et alles jäänud ringe ei näidatud, vaid vahest karjuti, kuid
kes see ikka väga kuuleb, kuulsin alles kui oli viis viimast jäänud, kuid siis
oli hoog juba lahti veetud ja raske oli kohta parandada. Lõpujoone poole
sprintides jäid veel ringiga mahajääjad ka ette, et segadust oli palju, kuid
kuidagi õnnestus siiski eliitnaiste kolmas koht.
Pühapäeval oli siis
maantee võistlus, meil eliitnaistel oli vaja sõita 5 ringi, kuid algus ja lõpu
osa sõitsime vaid korra, ehk et esimesed kaks kilomeetrit ringini, seal 5 ringi
ja siis tagasi stardi/finishi paika. Ma sain endale tiimi liidrirolli, samuti ka
jälgida, mida teeb Fiona, et temaga alati kaasa minna. Väga suur faktor oli sel
sõidul tuul, tõesti puhus tõeline tormituul, isegi tõusud ei suutnud seda
faktorit leevendada. Oli üks üpris aeglane sõit. Meie omadest pani esimesel
ringil eest minema üks, ehk siis töö tegemise ülesanne jäi teistele tiimidele,
kuid teiseks ringiks oli mul selge, et see ei olnud just kõige parem variant,
kuna sain aru, et üks teine tiim vajadusel kui vahe läks liiga pikaks sõitis
vahe peaaegu kinni kuid kätte ei tahtnud saada ja lasti hoog jälle alla, et
meie tiimist värskeid jalgu jälle minema ei paneks ja võistlus kiiremaks
tehtaks, kuna suureks ohuks eessõitnud võistlejat ei peetud. Neljandal ringil
kui juunioritel oli viimane, läks võistlus natuke aktiivsemaks ja saime ka
eessõitnud kaaslase kätte ja viimasel ringi proovisin ka minema minna, kuid
suure tuule tõttu ei olnud see võimalik, isegi tõusul oli tuules sõites suur
eelis. Seega jäi kõik ikkagi lõpule. Teadsin, et Fional on kõige tugevam jalg
mu vastastest ja samuti tundsin, et tema võitmiseks pean teda üllatama, kahjuks
oli mu üllatus nii 10-20 m liiga varajane, täpselt enne joont püüti mind kinni.
Ehk eeldasin ka et tuul on rohkem küljelt, aga kuna ringide ajal me ühtegi
korda finishipaika ei läbinud, oli raske kalkuleerida. Aga samas läksin ma
võidu peale, ei jäänud ootama tema liigutust, et siis ehk parimal juhul teine
olla. Kui ehk oleks raskem võistlus olnud ja kõigil jalad tömbid, oleks ehk ka
finishisprindis paremad eelised olnud, kuid sprinter ma ei ole ja jalgadesse
jäi palju, liiga palju. Seega järgmine kord ei lase ma kerget võistlust teha,
meil on hea tiim ja veel paar head sõitjat, kes suudavad asja raskemaks sõita.
Naljakas seik oli ka
laupäeval peale võistlust, mind võeti dopingu kontrolli ja kontrollis oli sama
naine, kes oli ka Leiria xco võistlusel. Kuid esimest korda minu karjääri
jooksul läks kontroll nii kiiresti, sain kohe peale poodiumi pissitud ja oli ka
kohe esimesel korral piisava tihedusega ja nii ma kohe minema saingi.
Aitäh sulle! :)
Last weekend we had two events from the
Portugal Cup on the road. This year Maiatos team has also women road cycling
team to which I also belong. When the idea in the beginning of the season came,
then it was just to make the road races for fun and see how I like them, then
now after the weekend I want to win the overall cup. Although first two of the
five events are over and not with the brightest results, then the knowledge
that I had so much still left in my legs gave me this desire and also the super
ambient in the team, I didn’t expect such a good symbiosis, to which also add
great road coach who knows what he does.
On Satuday we didn’t really have a road
race, but as the orginal event organizers failed to make the event, then it was
realized with short notice and no conditions, so it was made on open track,
that didn’t have much inclination, but road is road and track is track.
We had to ride 70 times 400m loop. I had
the job to keep an eye on the leader of another team, so when she made a move I
had to be there. Well on the first lap of the race I was cursing by myself
because she had the plan to go from the gun, so that meant I had to go with the
gun, was not easy but I made it and we had a gap with the group and divided the
work for couple of laps, but the group had many fresh legs, so we were caught.
Then it was a bit easier for me, she didn’t really have a go afterwards, but
she started to get annoyed having me there so she started to make some
zigzagging, which was not smart, as she did it in front of the peloton and she
crashed quite hard, I had the luck to escape the crash. Then we had quite a lot
of laps neutralized racing until she was carried away from the track by medical
assistance (but luckily nothing to bad happened, and she was on her feet next
day, not racing, but nothing broken). Then it was open race for me, but it was
very bad from the commissaires as they didn’t have lap numbers, sometimes they
just yelled the laps that remaining, but who really hears, I heard for the last
five laps, but then the speed was up and hard to better the position, then on
the finish straight we had some lapped riders in the field so it was a mess,
but somehow I managed to end up third in the elite field.
On Sunday we had a road race, elite women had
5 laps to make, but start and finish was not on the lap, so we went until the
lap, made 5 laps and returned to the start/finish area. I got the leader
position in our team and also job to keep an eye on Fiona. This race was controlled
by the wind, it was really strong, even the climbs could nt make a difference because
of the wind. It was a quite slow race. One of ours went away in a break alone
in the first lap, so after it was up to the other teams to work in the peloton,
but on the second lap I understood that it was not the best playout for the
race, one other team was controlling the pace and didn’t let her get too far
but also didn’t catch her, so our other riders wouldn’t make too many breaks
and keep the pace going. On the fourth lap it was the last one for the juniors
so the race was more active and we caught up the break. I tried to get away on
the last lap, but because of the strong wind it was impossible to have any
success because of the wind, even climbing it was so much easier on the wheel
and so it went until the final sprint. I knew that Fiona was stronger than
others, and also that with such a fresh legs that we all had I had to surprise
her, as I don’t have sprinter explotion. I did surprise her, but unfortunately
it was 10-20 meters too early, just before the line I was caught. Also I
expected the wind be more from the side not so much in front, but as we only
passed there the first time, it was hard to calculate. But I went for the win,
I didn’t wait for her to move and be second. If the race would have been faster
and harder, then the sprint could more play in my favor, but like this I felt I
had so much left in my legs, too much. So next time I wont let the race be
easy, we had a good team and more couple of good riders, who can make the race
hard.
There was a funny moment after Saturday’s
race, I was picked to go to anti-doping control and the lady was the same as in
Leiria for the xco race. But first time in my career the control was fast,
after the podium I got easily the 90 ml of pee and it was with enough density
so I got off with just minutes.
Thank you! :)
No comments:
Post a Comment