Tuesday, September 17, 2024

PT Cup XCM - Laac Laacar

Üle pika aja jälle stardis.

Peale pikka töönädalat rattal teadsin, et kehas on hea trenn sees, aga võib särtsu väheks jääda. Samas oli see mul nii öelda kodusõit ja rada olin ma läbi sõitnud. Rada oli raske, eriti kui alguses ei jaga oma jõuvarusid hästi, siis seal 43km oli 3km tõus, mis oli justkui sein. Minu 30hammast ees läksin kenasti asja ette. Seega stardist minema, alguses Melissa taga, kuid kui tundsin, et liiga punnitamiseks läks siis lasin tal minna ja sõitsin oma kontrollitud tempot. Minuga koos sõitis järsu tõusuni ka Leandra, sealt peale kadus ta kannult. Kuna kedagi tagant tulemas ei näinud, siis viimased 10 km juba selline trenni tempo moodi, kuid siis 3km enne lõppu tuli tagant üks minu tiimikaaslane meesseenior ja hõikas, et pean nüüd lõpuni punnima, et Celina on lähedal. Ta oli temaga koos sõitnud ja ees mind ühel pikal sirgel märganud, seda oli ka Celina, seega panid kõik punni põhja. Seega viimased kilomeetrid pidin korralikult tuld andma ja tiimikaaslane kenasti aitas mul lõpuni tempot hoida ja sain tubli teise koha.

Kuigi oli selline palavama poolne ilm, siis üle ei kuumenenud ja sõin kenasti. Hiljem sain ka võistluse ristiema aumeene ja mõnus lõunasöök piimapõrsast ootas.

After awhile again on the start line.

Had been a long week of work on the bike for me, I knew I have good amount of volume in legs, but I didnt know if I have the spark. It was a «home» race, and I had ridden the course in previous weeks. The course was hard, and very much so if the energy wasnt spent well, after 43km we had a 3km climb of a wall. My 30T was well in use. So I started cautiously, firstly on Melissas wheel, but when I felt it was too much of pushing I settled into my rhythm, and Leandra was riding with me until the wall climb, then she disappeared from my wheel. As I didnt see anyone coming from behind, the last 10km I was already reducing the speed, but then 3km before finish, a team mate (a senior men) came from behind and said, lets go, now you have to push well until the finish, Celina is not far. He had been riding with her and on a long stretch of road they had seen me, so upped the pace. Well with the help of my team mate keeping the pace high we finished before Celina and the good second place was mine.

Altough it had been quite hot, I did not overheat and I also ate well. I was also honored with a lembrance of godmother of the race and then we could go and have some delicious lunch of piglet.

Tuesday, August 6, 2024

VCGPExtreme 2024 - 10th edition

Juubeli ekstreem tehtud ja võidetud! (English below)

Sel aastal oli stardis tervelt kolm eestlast, Ly koos Lauriga olid ka just selleks ürituseks siin, et külastada Portugali ja osa võtta ühest korralikust katsumusest, näha erinevaid paiku ja osa saada toredast korraldusest. Kogu nende puhkusreisile aitas kaasa MTBcamps, kui soovi samuti siin mõnusalt rattaga sõita ja Portugali avastada, siis mine vaata www.mtbcamps.eu

Filipele oli see olla 10. kord ürituse stardis, ehk ainuke võistleja, kes teinud kaasa kõik aastad, minu jaoks oli juba 7. kord.

Etapp 1 - 105 km 2674m+ aeg 6h 9´ koht 1 (üldk. 42 / 115st)

Profiililt alguses siledamalt ja siis viimases veerandis kaks suurt tõusu, mis enamuse tõusumeetritest andsid. Plaan oli minna natuke reserveeritult, et jalga lõpupoole oleks ja alati olla väga tähelepanelik navigeerimisega, et aega ja energiat edasi-tagasi sõitmisele ei raiskaks. Esimeses joogipunkti peatuses olime kahe teise segapaariga veel peaaegu koos, ehk et kui meie lõpetasime enda pudelite täitmise, siis nemad saabusid. Sel aastal oli rekordarv segapaare, tervelt 9.

Esimesel pikal tõusul peatusin ka ühes külas allikavee kraani juures ja kastsin ennast, kuna kergelt tundsin, et kuumus minu jõudu hakkas ära võtma. Loomulikult peatusime ka teistes kahes joogipunktis, kus sai alati hea külma vee pudelitesse ja ka kehakosutust.

Viimane tõus oli muidugi tõeline maasikas, 4,5km keskmise tõusunurgaga 12%. Muidugi vaated olid imelised, mida ma ikka proovisin piiluda, et pingutusvalu vähendada ja kuumust unustada.

Viimased kilomeetrid laskumist ja olime segapaaride võitjatena finishis. Segapaaride ees vähemalt 28´ eelis.

Jalutuskäigud majutusse ja poodiumile ja sööma ja oligi aeg puhata, et hommikul kell 8:30 startida.

Etapp 2 - 82 km 2719m+ aeg 5h 56´ koht 1 (45/109)

Ainult üles-alla kaunitel nõlvadel. Plaan oli alguses korralikult minna ja siis vaadata, kuidas ma vastu pean. Eelmine etapp samuti Filipe oli tiimi tugevam lüli ja minul oli raskem. Esimese tõusu saime väga hästi üle, siis hakkas mind kimbutama kuumus, ehk söök väga sisse ei tahtnud minna ja jõudu jalgades ei olnud, ehk pidevalt kannatasin ja kannustasin end tagant, et liiguks. Nii lõpuni välja, aegade võrdluses erinevates joogipunktides oligi näha, et 10minutilise vahe tegime esimesel tõusul ja siis jäi see sinna pidama. Minu jaoks põhiline oli jõuda lõpuni ja seda tervelt, nii ka suutsime.

Taaskord jalutuskäigud ja aeg puhata.

Etapp 3 - 99 km 1735m+ aeg 4h 49´ koht 1 (43/112)

Profiililt alguses natuke ronimist ja siis siledamalt ranniku poole. See siledamalt ei tundunud alati väga siledamalt, kuna oli selliseid järsemaid paarisajaseid tõuse, kuid siiski oli ka kiiret liikumist. Plaan oli samuti alguses saada hästi minema ja siis proovida kuskile grupis olla, et endal ka kergem oleks. Sel etapil oli Filipel stardis üllatus, kui hakkas oma rajakaarti lahti tegema, nimelt oli tal see puudu, ehk sel etapil oli navigeerimine täielikult minu õlul. Teadsin, et ka jõu poolest saab mul raskem olema. Viimased 20km olid tegelikult juba täielik piin, kuna olin ikka korralikult alguses punninud ja hiljem ka neid järsemaid tõusu pingtanud, et gruppi, milles olime mitte kaotada, ega mehed selles mõttes ikka proovisid ka ikka maha raputada, kuigi nii mõnigi kord olin mina, kes navigeerimisel neid valesti sõitmisest päästsin.

Finishis, mina ikka korralikult küpse, aga tehtud ja ka võidetud, sel etapil isegi 35´ vahega, mis siledama etapi kohta ikka korralik.

Kokku 286km 7128m+ aeg 16h 55´ koht 1 (44/105)

Mõned pildid, tegelikult on neid kauneid fotosid veel, mis jäävad meenutama seda juubeli üritust!

Jubilee Extreme completed and won!

This year, there were three Estonians at the start. Ly and Lauri were here specifically for this event, to visit Portugal, take on a significant challenge, see various places, and enjoy the wonderful event. Their vacation was organized by MTBcamps. If you also want to ride your bike here and explore Portugal, check out www.mtbcamps.eu.

For Filipe, this was his 10th time at the event, making him the only competitor who has participated every year. Additionally to him, the course maker has been always present and also one of the photographers. For me, it was my 7th time.

Stage 1 - 105 km, 2674m+, time 6h 9´, place 1 (overall 42 / 115)

The profile started off flatter, with two major climbs in the last quarter providing most of the elevation gain. The plan was to go a bit reserved to save strength for the end and to be very attentive with navigation to avoid wasting time and energy. At the first drink station, we were almost together with two other mixed pairs, meaning that when we finished filling our bottles, they were arriving. This year had a record number of mixed pairs, a total of 9.

During the first long climb, I stopped in a village at a spring water fountain to cool off, as I felt the heat was draining my strength. We also stopped at the other two drink stations for cold water and refreshments. The last climb was a real challenge, 4.5 km with an average gradient of 12%. The views were amazing, which I tried to peek at to distract from the pain and heat.

The final kilometers were downhill, and we finished as the winning mixed pair with at least a 28-minute lead. After walking to our accommodation, going to the podium and to eat, it was time to rest for the next morning’s 8:30 start.

Stage 2 - 82 km, 2719m+, time 5h 56´, place 1 (overall 45 / 109)

This stage was all about up and down on beautiful mountains. The plan was to start strong and then see how I could hold up. Filipe was the stronger team member in the previous stage, and it was harder for me. We managed the first climb well, but then the heat started to bother me, making it hard to eat, and my legs felt weak. I constantly had to push myself mentally to keep moving. The times at the drink stations showed that we gained a 10-minute lead on the first climb and maintained it from then on until finish. My main goal was to finish intact, and we succeeded.

Again, walking and resting and sleeping.

Stage 3 - 99 km, 1735m+, time 4h 49´, place 1 (overall 43 / 112)

This stage started with some climbing and then leveled out towards the coast. It wasn’t always as flat as it seemed, with some steeper short climbs, but yet the overall sensation was going quite fast. The plan was to start well and then try to stay in a group to make it easier. Filipe had a surprise at the start when he found his map was missing from the gps device, so navigation was entirely my responsibility. I knew it would also be physically harder for me. The last 20 km were a real struggle for me, as I had pushed hard at the start and on the steeper climbs to stay with the group, which also tried to shake me off. Although, I had helped the group from going the wrong way several times.

At the finish, I was completely empty but happy to have completed and won this stage by 35 minutes, a significant margin for a flatter stage.

Overall: 286 km, 7128m+, time 16h 55´, place 1 (overall 44 / 105)

Some photos from the race, there are actually plenty more to have a nice photo memory from this jubilee event!

Saturday, July 20, 2024

xco eestikad

Vist minu 27. ndad xco eestikad eliitnaiste konkurentsis. Hetkel ei tule meelde, kas mõni on vahele jäänud, aga no ma arvan et lugeja annab andeks, ikkagi alates ‘98 kõik meelde jätta on ka keeruline.

Naiste 4. koht, see sokolaadimedaline.

Kõik, mis minust olenes, tegin nii hästi kui oskasin ja suutsin. Anaeroobset tööd olin viimasel kuul korralikult teinud, kaalu ka vähendanud ja üleüldsiselt tundsin end heas minekus. Pulsinäidu järgi ka, pingutus maksimaalne (minu selle aastane maksimaalne pulss samuti ekraanilt käis läbi). Nüüd kerge peavalu, käib mul ikka tugeva pingutusega kaasas.

Rada oli meie mägedetta maa kohta tubli, kokku viie ringi peale tuli 800m+. Vihma oli hommiku poole sadanud ja meie sõiduks just parima pidamisega niiske. Päike isegi korra tundus kuum.

Tänud Kaiele, kes mulle joogipudeleid ulatas, tänud kõigile raja ääres kaasaelajatele, tänud kõigile, kes kaugemalt kaasa elasid. Aitäh!

Just completed my 27th XCO Estonian Championship in the elite women’s category. At the moment, I can’t remember if I’ve missed any, but I think the reader will forgive me—it’s difficult to remember everything since ’98.

4th place among women, that chocolate medal.

I did everything I could, as well as I knew how and was capable of. I did anaerobic work properly over the past month, reduced my weight, and overall felt in good shape. Based on my heart rate, I gave it my all (my maximum heart rate for this year was also displayed on the screen). Now, I have a slight headache, which usually accompanies a strong effort.

Considering our country’s lack of mountains, the course was good, with 800m+ of elevation over five laps. It rained in the morning, providing optimal traction for our race. The sun even seemed hot for a moment.

Thanks to Kaie for handing me the water bottles, thanks to everyone cheering along the track, and thanks to everyone supporting from afar. Thank you!

Tuesday, July 9, 2024

Campeonato Beira Alta XCM - Vila Nova de Paiva

Peale giiditööd, mille raames pedaalisin Madriidist Lissabonini, taaskord võistlustules. Giiditöö oli hea nädal mahutrenni, väsitavam oli kogu muu korraldus peale rattasõidu, aga väga tore oli, mõnus grupp, ilmade poolest saime nii kuuma +40 kraadi lagipähe päikest, kui järgmine päev lõdisesime vihmasajus. Ma veel suutsin endale vastu viimast päeva kõhujama saada, ehk õhtusöök jäi vahele, kõik tuli üles kui ka vedelalt välja, ei olnud tore. Õnneks kolleeg tõi keset ööd apteegist vedelikupuuduse vältimiseks ravimit, et päris ära ei kustuks. Viimane päev siis oli raske, olin giidina neile, kes tahtsid ka natuke kergemalt sõita.

Paari päevaga oli õnneks kõhumure unustatud ja tegin trenni, samuti käisin Aldeias do Xisto tuuride jaoks radu vaatamas. Väga väga kaunis piirkond, soovitan kõigile, kes mägesid armastavad, just seda valikut minu tuuridest. La Vuelta kaasaelamisega tuuril on veel kohti, 17-21.08 (vt. www.mtbcamps.eu) Saab olema super, nautida rattasõitu, kaasa elada proffidele La Vuelta etapil ja elamine kaunist mägiküla spaahotellis.

Ja juba oligi käes regionaal meistrivõistluste maratoni päev, meie klubile oluline võistlus. Start oli muidugi väga kaootiline, ei olnud stardikoridore, kõik lasti lihtsalt platsilt lahti. Väga kummaline. Rada oli mõnusalt kiire, aga samas jagus kenasti ka tõuse, tundsin ennast hästi ja sõitsin peale stardisegadust ja kõigist naistest möödumist esikohal. Olin ettevaatlikum kivistel laskumistel, et mitte midagi lõhkuda ja siledatel, tõusudel andsin tuld. Proovisin ka meeste elu raskemaks teha, päris hästi tuli välja. Väga hea päev rattal.

Sel aastal ei plaaninud väga oma kalendrit ja kõik tuleb nii nagu tuleb. Kuna tunnen, et hästi ja tore on vahelduseks ka Eestisse tulla, siis sõidan xco eestikaid.

Aitäh kõigile kaasaelajatele!

Sain endale ka Beira Alta meistrisärgi
Got also the Beira Alta champion jersey

After the guide work, where we pedaled from Madrid to Lisbon, once again I am in competition mode. Guiding work was a good week of volume training, all the other arrangements were more tiring than cycling, but it was very nice, a nice group, in terms of the weather, we got as hot as +40 degrees full sun, while the next day we shivered in the rain. And I managed to get before the last day an upset stomach, I missed dinner, vomiting and diarrhea, it wasn't nice. Fortunately, a colleague brought medicine from the pharmacy in the middle of the night to prevent dehydration so that it wouldn't completely pass out. The last day was difficult, I was guiding those who wanted to ride a little easier on the last day.

In a couple of days, luckily, the stomach trouble was forgotten and I was training, and I also went to Aldeias do Xisto to look at the trails for my tours. A very, very beautiful area, I recommend this selection of my tours to everyone who loves mountains. There are still places for the La Vuelta tour, 17-21.08 (see www.mtbcamps.eu) It's going to be great, enjoying cycling, accompanying the pros on the stage of La Vuelta and living in a rural spa hotel in a beautiful mountain village.

And it was already the day of the regional championship marathon, an important competition for our team. The start was very chaotic, there were no start corridors, everyone was just released from the field. Very strange. The track was pleasantly fast, but at the same time there was a good amount of uphills, I felt good and after the confusion at the start and passing all the women, I rode in first place. I was more careful on the rocky descents, so as not to break anything, and on the smooth, ascents, I gave my all. I pushed a lot and made a hard race for the men as well who where riding around me. A very good day on the bike.

I didn't really plan my calendar this year and everything comes as it comes. Since I feel good and it is always nice to visit Estonia for a change, I will race the xco nationals.

Thank you everyone for cheering!

Monday, June 10, 2024

PT cup Fundão XCO C2

Nädala sees juba tundsin, et olemine on hea ja keha reageerib kenasti tugevatele pingutustele. Laupäeval oli tunne hea, rada mõnus, nagu ikka Fundãos on korralik ronimine iga ring, sinna 200m+ ringi kohta, eliidi naistel 5 ringi, laskumised on üpris tehnilised aga samas flow-d on ka mõnusalt.

Meie tiim sai elamise vaid mäe otsa, ehk sinna 1700m kõrgusele, teadsin, et see ei ole just ideaalne, kuna taastumine päevast ei ole sama, proovisin sellele mitte tähelepanu tõmmata, samuti oli elamine külm, olen juba mõnusa suveilmaga harjunud ja nüüd oli just ilma muutus mäe otsas ja jahe. Magama jäämine oli raskendatud. Aga midagi ikka puhkasin, kuid need kaks kombinatsiooni kindlasti andsid natuke tunda.

Stardi sain isegi üllatavalt hea ja siis tegin oma sõitu nagu olin endale lubanud. Hea oli Leandraga vahepeal üksteist tagant utsitada, tulemustes oli eessõitjatele natuke vähem kaotust ja arvestades kui raske rada, siis oli hea meel.

Nüüd üks pikem giidituur ja siis uuesti saab siia kirjutada.

Aitäh!

Monday, May 27, 2024

Portugal Cup XCM - Torres Vedras

Torres Vedrases oli kunagi mu päris esimene võistlus Portugalis, seda siis xco, seal olen ka maantee karikasarja etappi sõitnud, nüüd siis sai natuke ka rohkem ümbruskonna mägesid sõita.

Rada oli päris mõnus vahelduv, kuid peamiselt siiski üpris kiire ja kuna oli tuuline, siis ka grupis olles vahe oluline.

Stardist seekord kohe koos elekrtirataste kategooriaga, seega oli natuke rohkem segadust kui muidu ainult naised. Melissa sai kerge vahe ja natukese aja pärast jõudis suurem punt naisi mulle järgi, eriti tööd muidugi keegi teha ei tahtnud, vaid seenior30, kes oma vanuseklassist oli seal ainus ja polnud kaotada miskit. Vahepeal tõusudel saime temaga eest ära teistelt, kuid siis laskumistel oli temal raskem ja tõi jälle kogu pundi kokku hiljem. Viimaseid 15km olin laupäeval sõitnud, seega plaan oli mägedel teha head tempot, aga alati mitte liiast, kuid et teisi väsitada ja eelviimasel pikemal mäel lagunes mu taga meie neljane punt rohkem, vaid Celina oli veel rattas. Siis teadsin, et tuleb natuke keerulisem laskumine, kus sain nii 20 sekundilise vahe temaga ja viimasel raskel mäel tegin vahe selliseks, et silmsidet enam ei olnud. Viimased 12km olid siis tõesti võistlustempo, enne seda oli pigem kontrolliv sõit.

Päev varem oli kerge segadus meie tiimil õhtusöögiga, mis jäi väga hiliseks ja hiljem uinumisega oli probleeme ja varajane start, tähendas, et unetunde oli liialt vähe, seega sellist väga mõnusat tunnet ei olnud , aga piisavalt, et nautida ka vaateid, mis meil rajal avanesid. Seal on väga palju vanu tuuleveskeid küngaste peal.

Tänan toetamast ja kaasa elamast!

portugali alaliit

Monday, May 20, 2024

XCO Super Cup - Tougues (Vila do Conde)

Taaskord xco radadel, supercup karikasarja viimane etapp. Tougues on alati väga vahva sõita, rada on paljude üles-alla, kurve paremale-vasakule, hüppeid iga nurga taga, samas on ka füüsilisi tõuse.

Teadsin, et väga sellist särtsu nagu vaja ei ole, peale ultramaratoni sai korralikult puhatud ja seega stardist minnes läksin kohe väga rahulikult, kuna tuli pikem 3-4minutiline tõus, siis otsustasin, et esimesel sirgel ei ole end vaja ribadeks tõmmata, jõudsin tõusuga kenasti kolmandale positsioonile, mitte isegi liiga kaugel esikahele, need aga läksid oma teed ja tagumised jäid ka oma sõitu tegema.

Tegin suhteliselt sellise treening/võistlustempos, kunagi ei ajanud sekundeid liialt taga laskumistel, kuna kerge viga sellisel suurte droppidega rajal võib kallilt maksta. Ja mina oma vasakut kätt pean veel hoidma, veel annab tunda, kui pean korralikult jõudu kasutama, kas siis lenksu hoidmisel või piduradamisel, aga ei mingit liiga karmi valu.

Lõpetasin võistluse kolmandal eliitnaiste kohal ja supercupi arvestuses tulin kokkuvõttes teiseks!

Tänan sind lugemast ja kõike parimat!

H.Sancho

Once again on the XCO tracks, the final stage of the Supercup series. It's always great to ride in Tougues; the track has lots of ups and downs, right and left turns, and jumps at every corner, along with some physically demanding climbs.

I knew I didn't have the necessary spark, having rested well after the ultramarathon, so I started off very calmly. Since there was a longer 3-4 minute climb, I decided not to push myself too hard on the first straight. I managed to reach the third position by the end of the climb, not too far behind the top two, who went their way, while the others stayed behind.

I maintained a training/competition pace, never chasing seconds too aggressively on the descents, as a small mistake on such a track with big drops could cost dearly. I still need to take care of my left hand; it still hurts when I have to use a lot of strength, whether holding the handlebars or braking, but it's not too severe.

I finished the race in third place among elite women and came second overall in the Supercup standings!

Thank you for reading and all the best!